Muutoksia Metsä Board Oyj:n johtoryhmässä

Metsä Board Oyj Pörssitiedote Muutokset johdossa 28.4.2021 klo 10.00

Jussi Noponen on nimitetty Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Boardin myynnistä ja toimitusketjusta vastaavaksi johtajaksi. Uuteen rooliinsa hän siirtyy Metsä Boardin talousjohtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut vuodesta 2016 alkaen. Noponen on työskennellyt Metsä Groupissa erilaisissa, pääosin talouteen liittyvissä tehtävissä vuodesta 2000 alkaen. Metsä Boardin myynnistä ja markkinoinnista vuodesta 2017 vastannut Sari Pajari-Sederholm siirtyy Metsä Groupin strategiajohtajaksi.

Henri Sederholm on nimitetty Metsä Boardin talousjohtajaksi. Uuteen rooliinsa hän siirtyy Metsä Groupin keskitettyjen taloustoimintojen johtajan tehtävästä. Sederholm on työskennellyt Metsä Groupissa talouden ja rahoituksen eri tehtävissä vuodesta 2003 alkaen.

Sederholm ja Noponen kuuluvat Metsä Boardin johtoryhmään ja raportoivat Metsä Boardin toimitusjohtaja Mika Joukiolle.

Muutokset astuvat voimaan 1.5.2021.

Metsä Boardin johtoryhmän jäsenet näiden muutosten jälkeen ovat toimitusjohtaja Mika Joukio, talousjohtaja Henri Sederholm, myynti- ja toimitusketjujohtaja Jussi Noponen, tuotantojohtaja Harri Pihlajaniemi, kehitysjohtaja Ari Kiviranta sekä henkilöstöjohtaja Camilla Wikström.

Mika Joukio, toimitusjohtaja, Metsä Board, puh. 010 465 4300

Metsä Board on Euroopan johtava ensikuitukartonkien valmistaja. Keskitymme kevyisiin ja korkealaatuisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva ja turvallinen raaka-aine kestävästi hoidetuista pohjoisista metsistä. Olemme edelläkävijä vastuullisuudessa, ja tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä.

Kehitämme yhdessä asiakkaidemme kanssa innovatiivisia pakkausratkaisuja luomaan parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli noin 1,9 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 400 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram