STANDARD & POOR?S ALENSI M-REALIN LUOTTO

STANDARD & POOR’S ALENSI M-REALIN LUOTTOLUOKITUSTA

Standard & Poor’s Ratings Services on tänään alentanut M-real Oyj:n
ja sen rahoitusyhtiön Metsä Group Financial Services Oy:n BBB-/A-3
luottoluokituksen BB+/B tasolle. Luokituksen näkymät ovat vakaat.

Luottoluokituksen laskulla ei ole vaikutusta rahoituskustannuksiin.

KONSERNIVIESTINTÄ

Lisätietoja antavat: talous- ja rahoitusjohtaja Heikki Saarinen 050
598 7142 ja toimitusjohtaja Aapo Nikunen, Metsä Finance 0500 848 116

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.