Standard & Poor’s Ratings Services nosti Metsä Boardin luottoluokitusta

Metsä Board Oyj Pörssitiedote 22.8.2013 klo 9.00

Standard & Poor’s Ratings Services nosti 21. elokuuta 2013 Metsä Board Oyj:n luottoluokituksen tasolta B- tasolle B. Luokituksen näkymä on vakaa.

Luottoluokituksen nousulla ei ole vaikutusta Metsä Boardin nykyisiin rahoituskustannuksiin.

METSÄ BOARD OYJ

Talousjohtaja Matti Mörsky, puh. 010 465 4913
Henri Sederholm, Vice President, Group Controller, puh. 010 465 5145

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.