Vesivuoto Metsä Groupin tehdasalueella Äänekoskella

Report this content

Metsä Groupin tehdasalueella Äänekoskella tapahtui palovesiverkon vuoto varhain perjantaiaamuna 23.2. Vuoto havaittiin Metsä Boardin kartonkitehtaan ulkopuolella noin klo 03.50.

Vettä pääsi vuotamaan myös kartonkitehtaan tiloihin. Henkilökunta hälytti paikalle pelastuslaitoksen, joka kävi pumppaamassa tehtaan tiloihin vuotaneen veden pois.

Henkilövahinkoja ei sattunut eikä tilanteella ole vaikutusta kartonkitehtaan tuotantoon.

Timo Tallinen, tehtaanjohtaja, puh. +358 40 508 9745, timo.tallinen[at]metsagroup.com

Metsä Board
metsagroup.com/fi/metsaboard

Metsä Board valmistaa kevyitä ja korkealaatuisia taive- ja tarjoilupakkauskartonkeja sekä valkoisia kraftlainereita. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva, turvallinen ja kierrätettävä raaka-aine pohjoisista metsistä. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria.

Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1,9 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 300 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia, jonka emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistavat noin 90 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Boardia: LinkedIn  X  YouTube  Instagram