YT-neuvottelut M-realin Lielahden kemihierretehtaalla päättyivät

M-real Oyj:n lehdistötiedote 8.3.2004

M-realin 10.10.2003 aloittamat YT-neuvottelut Lielahden kemihierretehtaalla
ovat päättyneet. M-real Oyj ilmoitti tuolloin lopettavansa Lielahden
kemihierretehtaan markkinamassan liiketoiminnan ja käyttävänsä tehtaan koko
tuotannon oman kartongin valmistuksessa Takon kartonkitehtaalla. Lielahden
kuorimon toiminta päättyy kuluvan vuoden aikana.

Toteutettava henkilöstön vähennys on 80. Henkilöstöjärjestelyt toteutetaan
eläkejärjestelyjen, määräaikaisten työsuhteiden ja sisäisten siirtojen avulla
pääosin tämän vuoden aikana.

Aarre Metsävirta
varatoimitusjohtaja, toimitusjohtajan sijainen
Resurssitoiminnot

Lisätietoja antaa tehtaanjohtaja Lasse Wikström 050 307 1792

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.