• Metsä Group/

Ensimmäinen Metsä Fibren ja Ahlstrom-Munksjön sponsoroima RISI-turvallisuuspalkinto myönnetty Resolute Forest Products -yhtiölle

Metsä Fibre lehdistötiedote 14.3.2019

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre ja Ahlstrom-Munksjö sponsoroivat yhdessä uutta RISI PPI -turvallisuuspalkintoa. Nyt ensimmäistä kertaa jaettava turvallisuusjohtamisen palkinto on myönnetty Resolute Forest Products -yhtiölle.

”Onnittelemme voittajaa. Resolute on tehnyt hyvää turvallisuustyötä ja innostanut meitä kaikkia kehittämään turvallisuusauditointi- ja riskienhallintaprosessejamme”, sanoo työterveydestä ja -turvallisuudesta vastaava johtaja Rune Årnes, Ahlstrom-Munkjö. ”Toivomme, että RISI-turvallisuuspalkinto kannustaa yrityksiä jakamaan osaamista ja parhaita käytäntöjä - ja parantamaan siten koko toimialan turvallisuutta.”
Palkinnon tarkoituksena on antaa sellun tai paperin tuotantolaitokselle tunnustusta työturvallisuuden johdonmukaisesta hallinnasta sekä ansiokkaasta sitoutumisesta turvallisuuteen pitkällä aikavälillä. Lisäksi palkinnolla halutaan kannustaa yrityksiä turvallisuuden jatkuvaan kehittämiseen.

”Turvallisuuden kehittämisellä ei ole rajoja. Siksi haluamme lisätä kaikkien sidosryhmien yhteistyötä työturvallisuuden edistämisessä niin omilla tehtaillamme kuin koko sellu- ja paperiteollisuudessa ja arvoketjussa. Voimme parantaa turvallisuutta jatkuvasti jakamalla parhaita käytäntöjä, turvallisuushavaintoja ja parannusehdotuksia”, sanoo Metsä Fibren Joutsenon tehtaan johtaja Ari Tanninen.

Metsä Fibre ja Ahlstrom-Munksjö haluavat myös kiittää RISIä vuotuisten palkintojen järjestelyistä sekä tuesta uuden palkintoluokan kehittämiselle.

Turvallisuus on asenne ja jokaisen perusoikeus

Metsä Fibressä turvallisuus on jokaisen perusoikeus. Velvollisuutemme on huolehtia omasta turvallisuudestamme ja työtovereiden turvallisuudesta. Työskentelemällä turvallisesti toteutamme missiotamme olla selluliiketoiminnan ammattimaisin ja taitavin toimija ja koko toimialan tehokkain yritys. Keskitymme ennalta ehkäisevään ja hyvin suunniteltuun turvallisuustyöhön. Haluamme olla myös asiakkaidemme liiketoimintaa tukevien huippulaatuisten biotuotteiden ja -palvelujen ensisijainen toimittaja.

Ahlstrom-Munksjö uskoo vahvasti, että nolla tapaturmaa on realistinen tavoite. Olemme asettaneet kunnianhimoiset tavoitteet jatkuvalle parantamiselle ja kehitämme yhdenmukaisia turvallisuuskäytäntöjä ja -taitoja. Varmistamme turvallisen työympäristön keskittymällä ennalta ehkäiseviin toimiin, turvallisuuskäyttäytymistä koskevaan vuorovaikutukseen, turvallisuustarkastuksiin, turvallisuuden valvontaan ja räätälöityyn turvallisuuskoulutukseen. Turvallisuus on asenteemme.

Ari Tanninen, tehtaanjohtaja, Joutsenon sellutehdas, Metsä Fibre, puh. +358405542604, sähköposti: ari.tanninen@metsagroup.com

Rune Årnes, turvallisuusjohtaja, Ahlstrom-Munksjö, puh. +47 979 73 935, sähköposti: rune.arnes@ahlstrom-munksjo.com

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, bioenergian ja sahatavaran valmistaja, jonka tuotemerkki selluliiketoiminnassa on Botnia ja sahatavarassa Nordic Timber. Yhtiö on maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja merkittävä toimija sahatavaran tuotannossa. Vuonna 2018 Metsä Fibren liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1200 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare