Kemin biotuotetehdasprojektin työmaalla yksi positiivinen koronatestitulos

Metsä Fibre lehdistötiedote 10.6.2021

Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Fibren Kemin biotuotetehdasprojektin työmaalla työskentelevällä henkilöllä on todettu positiivinen koronatestitulos tänään 10.6.2021. Kyseessä on henkilön vapaa-ajalla otetun testin tulos ja henkilö on ollut oireeton. Viranomainen on asettanut henkilön kanssa samaa taukotilaa käyttäneet kahden viikon karanteeniin. Karanteeni koskee 20 työmaalla työskentelevää henkilöä, mukaan lukien positiivisen testituloksen saaneen henkilön.

Kaikille biotuotetehtaan työmaalla työskenteleville tehdään jo aiemmin suunnitellut koronatestit ensi viikon aikana maanantaista 14.6.2021 eteenpäin. Edellinen massatestaus työmaalla tehtiin huhtikuussa, jolloin kaikki testitulokset olivat negatiivisia. Koronan massatestejä tehdään myös jatkossa aina tarvittaessa. Metsä Fibre tekee aktiivista yhteistyötä viranomaisen kanssa koronaturvallisuuden takaamiseksi.

Biotuotetehtaan työmaalla työskentelee tällä hetkellä noin 350 henkilöä ja noin 120 eri yritystä. Koronaturvallisuuden takaamiseksi työmaalla pidetään huolta turvaväleistä ja käytetään maskeja sekä pidetään hyvästä käsihygieniasta huolta. Töihin ei tulla flunssan oireissa. Kaikki työmaan sisätilat on järjestetty niin, että esimerkiksi turvavälit pystytään pitämään ja muun muassa käsienpesupaikkoja on saatavilla.

Jari-Pekka Johansson
projektijohtaja
jari-pekka.johansson@metsagroup.com

Anna-Liisa Pennanen
viestintäpäällikkö
anna-liisa.pennanen@metsagroup.com

Metsä Group

www.metsagroup.fi

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 5,5 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 200 henkilöä kaikkiaan 30 maassa. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on noin 100 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia:

Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare

www.metsafibre.com

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, biokemikaalien ja bioenergian valmistaja. Olemme maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja globaalisti merkittävä sahatavaran valmistaja. Laadukkaille tuotteillemme riittää kysyntää, sillä uusiutuva puu tarjoaa vastuullisen vaihtoehdon fossiilisille materiaaleille.

Vuonna 2020 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 1 300 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.