Kemin biotuotetehdasprojektin väliaikaisen raskaan liikenteen odotusalueen rakentaminen alkaa

Metsä Fibre lehdistötiedote 31.3.2021

Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Fibren Kemin biotuotetehtaan rakennustyöt etenevät suunnitellusti ja uuden tehtaan porttitoimintojen alueen maarakennustyöt alkavat viikolla 13, jolloin alue aidataan rakennustyömaaksi. Täältä löydät kuvan kyseisestä alueesta: https://databank.metsagroup.com/l/PcDhKts5jbZJ.

Työt valmistuvat viikolla 21 ja tämän jälkeen alue toimii työmaa-aikana myös tilapäisenä odotusalueena raskaan liikenteen kuljetuskalustolle ja sen avulla varmistetaan liikenteen sujuvuutta Sahansaarenkadun ja Pajusaarentien risteyksessä sekä Tehdastien ja Pajusaarentien risteyksessä. Tämä ei aiheuta muutoksia Sahansaarenkadun ja Pajusaarentien risteyksen liikennejärjestelyihin.

Biotuotetehtaan valmistuttua vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä alueelle sijoitetaan tehtaan pääportti ja siihen liittyvät toiminnot. Kyseinen alue kuuluu Metsä Groupin tehdasalueeseen ja sijaitsee yhtiön omistuksessa olevalla maa-alueella.

Jari-Pekka Johansson
projektijohtaja
jari-pekka.johansson@metsagroup.com

Anna-Liisa Pennanen
viestintäpäällikkö
anna-liisa.pennanen@metsagroup.com

www.metsafibre.com

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, biokemikaalien ja bioenergian valmistaja. Olemme maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja globaalisti merkittävä sahatavaran valmistaja. Laadukkaille tuotteillemme riittää kysyntää, sillä uusiutuva puu tarjoaa vastuullisen vaihtoehdon fossiilisille materiaaleille. Vuotuinen liikevaihtomme on noin 2,2 miljardia euroa, ja työllistämme noin 1 300 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.