Merellinen lähimetsä kehittyy Kemissä

Kemin kaupunki on saanut myönteisen EU-rahoituspäätöksen yhteistyöhankkeelle, jossa ovat mukana Metsä Group ja kolmas sektori: Kemi-Tornion Lintuharrastajat Xenus ry, Kemin Seudun Luonnonsuojeluyhdistys ry ja Hiilimön Erästäjät ry. Hanke kohdistuu Metsä Groupin omistamaan Kiikelin alueeseen, joka sijaitsee Kemin keskustan välittömässä läheisyydessä Perämeren rannalla. Yhteisellä investointihankkeella luodaan Kiikelistä ympärivuotinen ulkoilu- ja retkeilykohde, joka soveltuu asukkaiden lisäksi matkailijoille ja teollisuuden vieraille.

Kemin kaupunki ja Metsä Group järjestävät keskiviikkona 9.11.2016 klo 17 alkaen avoimen yleisötilaisuuden Kiikelin hankkeesta ja siihen liittyvistä muista toimenpiteistä Kemin kulttuurikeskuksen pienessä auditoriossa, Marina Takalonkatu 3.

Metsä Fibrewww.metsafibre.fi Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, bioenergian ja sahatavaran valmistaja, jonka tuotemerkki selluliiketoiminnassa on Botnia ja sahatavarassa Nordic Timber. Yhtiö on maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja merkittävä toimija sahatavaran tuotannossa. Vuonna 2018 Metsä Fibren liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 200 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.