Metsä Fibre ulkoistaa Vilppulan sahan kunnossapidon Caverion Suomi Oy:lle

Vilppulan sahan kunnossapito ulkoistetaan Caverion Suomi Oy:n teollisuuden palveluille 1. joulukuuta alkaen. Sahan kunnossapidon henkilöstö siirtyy Caverion Suomi Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä 1. joulukuuta alkaen.

Ulkoistuksen tavoitteena on parantaa sahojen käytettävyyttä, kustannustehokkuutta ja käyttöpääoman hallintaa.

Aiemmin tänä vuonna Rengon ja Lappeenrannan sahojen kunnossapito ulkoistettiin Caverion Suomi Oy:lle pilottihankkeena. Merikarvian, Kyrön, Eskolan ja Svirin sahojen kunnossapidosta vastaa edelleen oma kunnossapitohenkilöstö.

Jani Riissanen, sahaliiketoiminnan johtaja, Metsä Fibre Oy, puh. +358 50 598 8714

Metsä Fibrewww.metsafibre.com Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, biokemikaalien ja bioenergian valmistaja. Yhtiö on maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja merkittävä toimija sahatavaran tuotannossa. Vuonna 2019 Metsä Fibren liikevaihto oli 2,2 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 300 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.