• Metsä Group/

Metsä Group tarjoaa kesätöitä Itä-Suomen alueella yli 130 osaajalle – tule tutustumaan työpaikkoihin Duuniday- ja FBI-päiville Lappeenrantaan!

Metsä Group lehdistötiedote 22.1.2020

Yksi Suomen suurimpia kesätyörekrytointeja on käynnissä. Metsä Group tarjoaa tänä vuonna kesätyöpaikan lähes 900 uraansa aloittelevalle osaajalle. Suomen ulkopuolellakin kesätyöpaikkoja on tarjolla lähes 300. Metsä Groupissa panostetaan kesätyöntekijöiden työhönopastukseen ja oppimisen tukemiseen, tarjotaan vastuullisia ja monipuolisia työtehtäviä sekä maksetaan kesätöistä reilua, tehtävänmukaista palkkaa.

Metsä Groupin kesätöihin voi hakeutua monenlaisella taustalla ja osaamisella. Valtaosa kesätöistä painottuu tuotantoon ja kunnossapitoon, mutta tarjolla on myös muita rooleja eri funktioissa, kuten taloushallinnon, logistiikan, tutkimuksen ja kehityksen, palkkahallinnon, myynnin, markkinoinnin, asiakaspalvelun ja ICT:n tehtävissä. Tarjoamme haastavia ja monipuolisia työtehtäviä, turvalliset työolosuhteet sekä hyvät mahdollisuudet oman osaamisen kehittämiseen.

Itä-Suomen alueella kesätyöpaikkoja on tarjolla yli 130 Metsä Fibren Joutsenon sellutehtaalla ja Lappeenrannan sahalla, Metsä Boardin Joutsenon ja Simpeleen tehtailla sekä Metsä Woodin Punkaharjun tehtaalla.

”Tehtaillamme on tarjolla töitä monien alojen opiskelijoille ja kesätyöt ovat meillä oikeita töitä joista maksetaan reilua palkkaa”, kertoo Metsä Fibren Joutsenon sellutehtaan johtaja Olli Kokki. ”Meillä on hyvä yhteishenki ja töissä saa paljon vastuuta”, lisää Metsä Boardin Simpeleen tehtaanjohtaja Timo Tallinen.

”Monelle nuorelle kesä Metsässä on tärkeä startti työuralle. Panostamme työntekijäkokemuksen parantamiseen keräämällä kesätyöntekijöiltä palautetta vuosittain. Palaute on ollut erittäin positiivista, erityistä kiitosta ovat saaneet reilut työkaverit ja hyvä työilmapiiri sekä tasapuolisuuden ja oikeudenmukaisuuden toteutuminen työssä”, Metsä Groupin henkilöstöjohtaja Pertti Hietaniemi kertoo.

”Metsäala on nyt ajankohtaisempi kuin koskaan. Teemme työtä ilmastonmuutoksen torjumiseksi tarjoamalla uusiutuvasta raaka-aineesta valmistettuja, hiiltä sitovia ja kierrätettäviä tuotteita vaihtoehtona fossiilisille materiaaleille. Suunnitteilla olevat suurinvestoinnit kertovat hyvistä tulevaisuudennäkymistä, joiden uskon puhuttelevan omaa alaansa etsiviä nuoria ammattilaisia”, Hietaniemi lisää.

Talvikuukausina Metsä Group osallistuu ura- ja rekrytointitapahtumiin eri puolilla Suomea. Tapahtumapaikoilla pääsee tapaamaan Metsä Groupin ammattilaisia ja saa vinkkejä hakuprosessiin valmistautumiseen. Tapahtumien aikataulut ovat nähtävillä osoitteessa metsagroup.com/kesatyot.

Metsä Groupin Itä-Suomen alueen yrityksiin pääsee nyt tutustumaan, yritykset esittäytyvät ensi viikolla tiistaina 28.1. DuuniDay-tapahtumassa LUT yliopistolla Skinnarilassa sekä keskiviikkona 29.1. FBI-päivässä Lappeenranta-salissa. Puunjalostusinsinöörien järjestämän rekrytointipäivän aiheena on vastuullisuus ja ilmastonmuutos.

Metsä Group on tänäkin vuonna mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Kampanja haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätöitä. Kampanjassa on laadittu kuusi hyvän kesätyöpaikan periaatetta, joihin vastuullisena työnantajana sitoudumme. Lisätietoja kesäduunikampanjasta löytyy osoitteesta kesaduuni.org

Metsä Groupin kesätyöhaku on auki 28.2.2020 saakka. Keskitetty haku on tänä vuonna jaettu kolmeen osaan: puunhankintaan ja metsänpalveluihintuotantoon ja kunnossapitoon sekä muihin toimintoihin, kuten talouden, myynnin, markkinoinnin ja tietohallinnon tehtäviin.

Olli Kokki, tehtaanjohtaja, Metsä Fibre, puh. 040-182 4660

Timo Tallinen, tehtaanjohtaja, Metsä Board, puh. 040-508 9745

Pertti Hietaniemi, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 010 463 3772

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.
Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.
Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare