Nimitys Botnian johtoryhmässä sekä Myynti ja markkinointi -osaamiskeskuksessa

Ari Harmaala on nimitetty myynti- ja markkinointijohtajaksi (Senior Vice President, Sales and Marketing) ja Botnian johtoryhmän jäseneksi 1.9.2011 alkaen. Harmaala on aikaisemmin toiminut Metso Paper Chinan toimitusjohtajana. Uudessa tehtävässään
Harmaala seuraa Jyrki Yrjö-Koskista, joka jatkaa Senior Adviserina vuoden 2011 loppuun asti, jolloin hän jää eläkkeelle. Sekä Harmaala että Yrjö-Koskinen raportoivat toimitusjohtaja Ilkka Hämälälle.

Mikael Lagerblom on nimitetty Botnia Pulps GmbH:n toimitusjohtajaksi 1.9.2011 alkaen. Lagerblomin toimipaikka on Wiesbadenissa Saksassa, ja hän raportoi myynti ja markkinointijohtajalle. Lagerblom seuraa tehtävässään Eero Mäntylää, joka jatkaa myyntijohdon erityistehtävissä kevääseen 2012 asti, jolloin hän jää eläkkeelle. Mäntylä raportoi toimitusjohtajalle.

Harri Vertanen on nimitetty myyntijohtajaksi ja Botnian Kiinan edustuston vetäjäksi (Chief Representative) 1.6.2011 alkaen. Vertasen toimipaikka on Shanghai, ja hän raportoi myynti- ja markkinointijohtajalle.

Bertrand Lamarque on nimitetty Botnia Pulps GmbH:n myyntijohtajaksi Wiesbadeniin 1.7.2011 alkaen. Hän raportoi Botnia Pulps GmbH:n toimitusjohtajalle.

Metsä Fibrewww.metsafibre.com Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, biokemikaalien ja bioenergian valmistaja. Yhtiö on maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja merkittävä toimija sahatavaran tuotannossa. Vuonna 2019 Metsä Fibren liikevaihto oli 2,2 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 300 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.