• Metsä Group/

Lähde Metsäliitto Osuuskunnan edustajistovaaleihin ehdokkaaksi ja tule pitämään huolta Metsästäsi

Metsä Groupin lehdistötiedote 1.2.2023

Metsäliitto Osuuskunta on suomalaisten metsänomistajien osuuskunta, joka näyttää metsäteollisuuden tulevaisuuden suuntaa maailmalle. Ehdokasasettelu keväällä käytäviin edustajistovaaleihin on alkanut.

Metsäliitto Osuuskunta on Metsä Groupin emoyritys. Ylintä omistajajäsenten päätöksentekovaltaa Metsä Groupissa käyttää Metsäliitto Osuuskunnan edustajisto, johon valitaan keväällä käytävissä vaaleissa 48 edustajaa.

”Tavoitteena vaaleissa on mahdollisimman monimuotoinen edustajisto, jossa on mukana suomalaisia metsänomistajia erilaisilla taustoilla: naisia ja miehiä, nuoria ja iäkkäämpiä sekä eri ammattiryhmiä. Pidän tärkeänä, että edustajiston jäsenillä on monenlaista osaamista ja ammattitaitoa, sillä se on myös Metsäliiton etu”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Jussi Linnaranta.

Jäsenyys Metsäliitto Osuuskunnan edustajistossa on tärkeä suomalaisen metsäalan luottamustoimi. ”Metsäliiton edustajiston kautta saa paitsi näköalapaikan suomalaiselle metsäalalle, myös hyvän ponnahduslaudan muille hallinnon portaille”, Linnaranta kertoo.

Linnaranta muistuttaa, että edustajiston vaalien yhteydessä valitaan myös jäsenet piiritoimikuntiin. ”Piiritoimikunta on todella hyvä keskustelukanava jäsenistön ja Metsä Groupin välillä. Piiritoimikuntiinkin toivon mukaan eri alojen ammattilaisia, sillä se tuo keskusteluihin erilaisia ulottuvuuksia ja näkökulmia.”

Metsäliitto Osuuskuntaan kuuluu yli 90 000 metsänomistajaa. He omistavat noin puolet suomalaisista yksityismetsistä. Metsä Group on kansainvälisesti toimiva suomalainen metsäteollisuuskonserni.

”Toivon, että jäsenet osallistuvat aktiivisesti vaalitilaisuuksiin. Kannattaa pohtia ennakkoluulottomasti, miten oma osaaminen voisi olla hyödyksi Osuuskunnalle ja lähteä rohkeasti mukaan ehdokkaaksi”, Linnaranta kannustaa.

Edustajiston vaalit lyhyesti

• Ehdokkaaksi voi asettua, jos on ollut Metsäliitto Osuuskunnan jäsen 31.12.2022
  • Vaaleissa valitaan edustajistoon 48 jäsentä 16 vaalipiiristä
  • Ehdokasasettelu 1.2.‒28.2.
  • Äänestys 22.3.‒14.4. joko postitse tai sähköisesti
  • Tulos vahvistetaan 1.6.2023 mennessä
  • Uusi edustajisto aloittaa 1.7.2023

Lue lisää: www.metsavaalit.fi

Krista Kimmo, viestintäpäällikkö, Metsä Group, p.050 526 4911

Metsä Groupin puunhankinta ja metsäpalvelut

metsagroup.com/fi/puunhankinta

Metsä Groupin puunhankinta ja metsäpalvelut vastaa Metsä Groupin emoyrityksen, Metsäliitto Osuuskunnan jäsenille tarjottavista palveluista ja niiden kehittämisestä. Metsäliitto Osuuskuntaan kuuluu yli 90 000 metsänomistajaa, jotka omistavat yhteensä noin puolet Suomen yksityismetsistä. Tarjoamme omistajajäsenillemme kaikki tarvittavat metsänhoidon palvelut kestävän metsätalouden harjoittamiseen ja metsäomaisuuden arvon kasvattamiseen.

Hankimme kaiken Metsä Groupin käyttämän puun Itämeren alueen kestävästi hoidetuista metsistä, valtaosan omistajajäseniltämme Suomesta. Toimitamme myös merkittävän määrän energiapuuta, kuorta ja purua jatkojalostukseen.

Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 2,0 miljardia euroa, ja työllistämme noin 850 henkilöä.

Metsä palvelee: Twitter | Facebook