Metsä Group ostaa Metsäkolmio Oy:n puunhankinnan

Metsä Group ostaa pihtiputaalaisen Metsäkolmio Oy:n puunhankinnan liiketoiminnan. Samassa yhteydessä Metsä Group on sopinut tukkitoimitusten merkittävästä kasvusta FM Timber Team Oy:n sahalle Pihtiputaalla. Aiemmin Metsäkolmio toimitti merkittävän osan FM Timber Teamin tukeista. Kaupat ja muutokset astuvat voimaan 1.7.2017.

Lehdistötiedote 8.6.2017

”Kasvatamme puunhankintaamme voimakkaasti seuraavalla vuosineljänneksellä Äänekoskella käynnistyvän Metsä Groupin biotuotetehtaan vuoksi. Biotuotetehdas käyttää havukuitupuuta ja tämä on meille luonteva tapa kasvattaa tukkitoimituksia. Samalla turvaamme biotuotetehtaan kuitupuun ja hakkeen hankintaa”, kertoo metsäjohtaja Juha Mäntylä Metsä Groupilta.

Kaupan yhteydessä Metsäkolmiolta siirtyy kaksi toimihenkilöä Metsä Groupille. Samassa yhteydessä sovitaan merkittävästä yhteistyöstä koneurakoinnissa Putaan MottiMestarit Oy:n kanssa sekä puunkuljetussopimuksista Metsäkolmion kanssa.

”Tällä kaupalla takaamme Metsäkolmion ja Putaan MottiMestareiden liiketoiminnan jatkuvuuden sukupolvenvaihdoksen yhteydessä. Haluamme jatkossa keskittyä puunkorjuuseen ja -kuljetukseen. Biotuotetehdasinvestointi tuo seudun yrittäjille töitä vuosikausiksi eteenpäin”, kertoo Metsäkolmion toimitusjohtaja Pasi Mikkonen.

”Tämä on meille luonteva tapa jatkaa ja syventää pitkää yhteistyötämme Metsä Groupin kanssa”, sanoo FM Timber Teamin toimitusjohtaja Petri Säteri.

Juha Mäntylä, metsäjohtaja, Metsä Group, p. 050 352 5528
Pasi Mikkonen, toimitusjohtaja, Metsäkolmio Oy, p. 0400 856 393
Petri Säteri, toimitusjohtaja, FM Timber Team Oy,p. 040 571 2646
Krista Kimmo, viestintäpäällikkö, Metsä Group, p. 050 526 4911

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare