Metsä Groupin Metsäverkko-palvelu uudistui

Metsä Groupin lehdistötiedote 20.8.2020

Uusi Metsäverkko on aiempaa nopeampi sekä ulkoasultaan selkeämpi ja helpompi käyttää. Uudistuksen lähtökohtana ovat olleet käyttäjien toiveet ja palaute.

”Olemme pyrkineet siihen, että asiat selviäisivät Metsäverkossa yhdellä vilkaisulla ja suuriakin kokonaisuuksia olisi helppo hahmottaa, kun ne on esitetty selkeästi”, kertoo metsätiedon ja sähköisten palvelujen päällikkö Tomi Lankinen.

Metsäverkko on Metsä Groupin omistajajäsenilleen tarjoama maksuton verkkopalvelu metsäomaisuuden hallintaan. Osia siitä on tarjolla kaikille metsänomistajille.

”Metsäverkkoa jo käyttäville metsänomistajille uudistus näkyy ensin ulkoasun muutoksena. Ennen kaikkea kuitenkin uudistunut Metsäverkko on nopeampi ja selkeämpi käyttää. Metsäverkko toimii myös aiempaa ketterämmin mobiilisti”, Lankinen sanoo.

”Meille Metsäverkon tekijöille uudistus tarkoittaa, että voimme jatkossa kehittää uusia palveluja omistajajäsenillemme aiempaa ketterämmin.”

Ilmoitukset ja tilakirja uusia toimintoja

Metsäverkkoon on tuotu uusia käyttäjää helpottavia toimintoja, kuten etusivun Ilmoitukset-osio. Siitä näkee heti, jos metsänomistajalla on tapahtumia, jotka vaativat reagointia.

Mittaustodistusten ja tarjousten ulkoasua on yhtenäistetty siten, että niiden vertailu helpottuu. Keskeneräiset puukaupat ja metsänhoitotilaukset on listattu Avoimet kaupat -osiossa. Niiden tarkastelu käy kätevästi, kun jokaisen kaupan kohdalta aukeaa ikkuna, jossa on yhteenveto kaupan tilanteesta.

Täysin uusi toiminto on Tilakirja, jossa voi tarkastella Metsäverkon metsävara-aineistoon perustuvaa metsäomaisuuden arvoa ja kassavirtaa. Kassavirta muodostuu toteutuneista sekä tulevaisuuden arvioiduista tuloista ja menoista. Työkalussa voit tarkastella tietoja eri metsätiloilla ja aikajänteillä.

Metsä Groupin omistajajäsenet voivat hallinnoida Metsäverkossa myös osuussijoituksiaan ja hoitaa verokirjanpitonsa. Metsäverkkoon kirjaudutaan mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.

Metsäverkon kirjautumissivulta osoitteessa www.metsaverkko.fi pääsee testiversioon, jossa palveluun voi tutusta kuka tahansa.

Tomi Lankinen, metsätiedon ja sähköisten palvelujen päällikkö, p. 040 672 0974

Juho Rantala, jäsenpalvelujohtaja, p. 040 143 6347

Krista Kimmo, viestintäpäällikkö, p. 050 526 4911

Metsä Forest

www.metsaforest.com

Metsä Forest on markkinajohtaja puukaupassa ja metsäenergiassa Suomessa. Se vastaa Metsä Groupin puunhankinnasta ja tarjoaa emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistajajäsenille kattavat puukaupan sekä metsän- ja luonnonhoidon palvelut. Metsäliitto Osuuskuntaan kuuluu noin 100 000 metsänomistajaa, jotka omistavat yhteensä noin puolet Suomen yksityismetsistä.

Metsä Forestin liikevaihto vuonna 2019 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 840 henkilöä.