Metsä Groupin vuosikatsaus vuodelta 2014 julkaistu

Metsä Group pörssitiedote 27.2.2015 klo 15.00

Metsä Groupin vuosikatsaus ja kestävän kehityksen raportti vuodelta 2014 on julkaistu konsernin internetsivuilla osoitteessa
www.metsagroup.fi. Vuosikatsaus on saatavilla suomen-, ruotsin- ja englanninkielisenä, kestävän kehityksen raportti englanninkielisenä.

Metsä Groupin tilinpäätös vuodelta 2014 julkaistaan 27.3.2015 osoitteessa www.metsagroup.fi suomen-, ruotsin- ja englanninkielisenä. Tilinpäätös sisältää tilinpäätöksen, hallituksen toimintakertomuksen, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkka- ja palkkioselvityksen.

Painettuja julkaisuja voi tilata yhtiön verkkosivuilla olevalla
tilauslomakkeella tai sähköpostitse osoitteesta communications@metsagroup.com.

Painettuja vuosikatsauksia ja kestävän kehityksen raportteja on saatavilla 18.3.2015 alkaen, tilinpäätöksiä 13.4.2015 alkaen.

Reeta Kaukiainen, viestintäjohtaja, Metsä Group,

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 10 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 122 000 suomalaista metsänomistajaa.

Yrityksestä

Metsä Forestwww.metsaforest.com Metsä Forest on markkinajohtaja puukaupassa ja metsäenergiassa Suomessa. Se vastaa Metsä Groupin puunhankinnasta ja tarjoaa emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistajajäsenille kattavat puukaupan sekä metsän- ja luonnonhoidon palvelut. Metsäliitto Osuuskuntaan kuuluu noin 103 000 metsänomistajaa, jotka omistavat yhteensä noin puolet Suomen yksityismetsistä. Metsä Forestin liikevaihto vuonna 2018 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 840 henkilöä.