Metsäliitto Osuuskunta maksaa perusosuuksille 6,5 %:n koron

Metsä Group lehdistötiedote 29.4.2020

Metsäliitto Osuuskunnan edustajisto päätti 29.4.2020 pitämässään varsinaisessa kokouksessa omistajajäsenten osuuspääomille maksettavista osuuskoroista. Metsäliitto Osuuskunta maksaa jäsenen sijoittamille sääntömääräisille perusosuuksille vuoden 2019 tuloksen perusteella korkoa 6,5 % (vuodelta 2018: 7,5 %). A-lisäosuuspääomalle maksetaan korkoa 6,0 % (7,0) ja B-lisäosuuspääomalle 2,0 % (2,5).

Hallintoneuvoston erovuoroisista jäsenistä uudelleen valittiin metsätalousyrittäjä Teuvo Hatva Kajaanista,  agrologi Ville Hirvonen Rääkkylästä, maanviljelijä Antti Isotalo Alahärmästä, maanviljelijä Airi Kulmala Nousiaisista, maanviljelijä Anders Lillandt Kristiinankaupungista, maa- ja metsätalousyrittäjä Juha Paajanen Savonlinnasta, maanviljelijä Ilkka Uusitalo Salosta ja maanviljelijä Anders Wasström Raaseporista.

Maanviljelijä Risto Junttilan Kouvolasta tilalle hallintoneuvostoon valittiin toiminnanjohtaja Markus Laatikainen Posiolta.

Osuuskorot maksetaan jäsenille 8.5.2020. Korkoa maksetaan vuodelta 2019 yhteensä 71,9 miljoonaa euroa (74,1).

Tomi Salo, jäsenpalvelujohtaja, Metsä Group, puh. 045 875 8911

Metsä Forest

www.metsaforest.com

Metsä Forest on markkinajohtaja puukaupassa ja metsäenergiassa Suomessa. Se vastaa Metsä Groupin puunhankinnasta ja tarjoaa emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistajajäsenille kattavat puukaupan sekä metsän- ja luonnonhoidon palvelut. Metsäliitto Osuuskuntaan kuuluu noin 103 000 metsänomistajaa, jotka omistavat yhteensä noin puolet Suomen yksityismetsistä.

Metsä Forestin liikevaihto vuonna 2019 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 840 henkilöä.