Botnia Mill Service voitti Suomen laatupalkinnon Excellence Finland -kisassa

Oy Botnia Mill Service Ab on voittanut Suomen laatupalkinnon. Suomen laatupalkinto on arvostettu kansallinen tunnustus erinomaisuudesta, jonka Laatukeskus jakaa vuosittain ulkoisissa arvioinneissa huipputason saavuttaneille ja parhaiten menestyneille organisaatioille. Tunnustus jaettiin Helsingissä 1.12.2016.

Excellence Finland -kilpailussa etsitään Suomen laadukkaimpia organisaatioita, jossa parhaiten strategiaansa toteuttaneet ja suorituskykyään kehittäneet organisaatiot palkitaan. Kilpailussa organisaatiolle tehdään ulkoinen asiantuntija-arviointi ja pisteytys EFQM Excellence -mallia arviointiperusteena käyttäen. Arviointialueet kattavat koko organisaation toiminnan ja sen saavuttamat tulokset.

Oy Botnia Mill Service Ab on vuonna 1997 perustettu Metsä Fibre Oy:n ja Caverion Oyj:n omistama metsä- ja prosessiteollisuuden kunnossapidon ja suunnittelun syväosaaja. Vuodesta 2007 lähtien yhtiö on vastannut kaikkien Metsä Fibre Oy:n tehtaiden kokonaisvaltaisesta prosessikunnossapidosta Suomessa.

”Kumppaneidemme toiminnan laadulla ja tuloksilla on merkittävä vaikutus Metsä Fibren tuloksellisuuteen. Edellytämme tämän johdosta kaikilta kumppaneiltamme toiminnan jatkuvaa parantamista ja tulosten erinomaisuutta. Botnia Mill Servicen saavuttama Suomen laatupalkinto on ulkopuolisen arviointiryhmän antama vahva osoitus yhtiön henkilöstön sitoutumisesta toiminnan jatkuvaan parantamiseen, erinomaisuudesta ja saavutetuista tuloksista. Onnittelen koko Botnia Mill servicen henkilöstöä hienosta saavutuksesta ja uskon, että tunnustus innostaa jatkamaan toiminnan edelleen kehittämistä”, kertoo tuotantojohtaja Ismo Nousiainen Metsä Fibreltä.

Metsä Fibre voitti Suomen laatuinnovaatiopalkinnon Tulevaisuuden tehtaat -toimintamallilla tänä vuonna 2016 sekä vuosina 2014 ja 2012 sekä laatupalkinnon vuonna 2012.

Arvioinnissa Botnia Mill Servicen merkittävimmiksi vahvuuksiksi ulkopuolinen arvioijaryhmä nosti strategian asiakaslähtöisyyden, henkilöstön kattavan osallistumisen strategiatyöhön, sekä johtamisen johdonmukaisuuden. Lisäksi erityisesti yrityskulttuurin avoimuus ja henkilöstöä osallistavat toimintatavat nousivat vahvasti esille arviointiryhmän kirjallisissa sekä suullisissa palautteissa.

METSÄ FIBRE

Ismo Nousiainen, tuotantojohtaja, Metsä Fibre, puh. 010 4612

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, bioenergian ja sahatavaran valmistaja, jonka selluliiketoiminnan tuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2015 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,4 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 850 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.