Kaupunkitoimistot palveluksessasi

Metsä Groupilla on kaupunkilaismetsänomistajille kolme omaa toimistoa, jotka palvelevat kaikissa metsäomaisuuden hoitoon liittyvissä asioissa. Etäällä metsistään asuvia metsänomistajia palvellaan Espoossa, Tampereella ja Oulussa.

”Kaupunkitoimistoissa metsänomistajat saavat apua metsäomaisuuden hoitoon, metsän omistamiseen ja Metsäliitto Osuuskunnan jäsenyyteen liittyvissä asioissa. Teemme myös palvelukartoituksia, joiden perusteella esiin tulevat palvelupyynnöt välitän asiakkaan metsän sijaintikunnan metsäasiantuntijallemme”, Oulun kaupunkitoimistoa luotsaava Niina Markus esittelee.

Myös puukaupan tai metsänhoitotyöt saa käynnistettyä kaupunkitoimiston kautta. Markus kertoo taannoisesta kaupasta, joka saatiin hyvään vauhtiin, kun paikalliseen metsäasiantuntijaan otettiin etäyhteys niin, että keskustelut pystyttiin käymään yhdessä. ”Asiantuntijamme tekee tilakäynnin ja laatii tarjouksen – hän vastaa sitten töiden etenemisestä. Teemme tiivistä yhteistyötä metsäasiantuntijoiden kanssa kautta maan.”

Kaupunkitoimistot järjestävät monenlaisia teemailtoja ja tapahtumia – osa on kohdistettu vain omistajajäsenille, osaan kutsutaan lehti-ilmoituksilla muitakin metsänomistajia. ”Erityisen suosittuja ovat alkuvuoden veroillat, myös sukupolvenvaihdokseen liittyviin tilaisuuksiin on paljon tulijoita. Lisäksi omia tilaisuuksia on pidetty naisille ja uusille metsänomistajille.”

Viime syksynä järjestettiin Oulun seudun Metsäpäivä, jonne saapui 2 500 metsänomistajaa. Vastaava tapahtuma pidettiin Tampereella vuonna 2011. Tämän vuoden syyskuussa on jälleen Pääkaupunkiseudun Metsäpäivän vuoro. Metsänomistajille järjestettävistä tilaisuuksista saa tietoa myös tältä sivustoltamme: Uutiset ja tapahtumat –> Tapahtumakalenteri.

Sovi tapaamisesta etukäteen

Kaupunkitoimistot ovat avoinna arkisin 9–16. Jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla, ota yhteyttä ja varaa aika puhelimitse tai sähköpostilla. Näin voimme perehtyä tarvittaviin asiapapereihinkin etukäteen.

Marja-Liisa Riipinen
Revontulenpuisto 2
marja-liisa.riipinen@metsagroup.com

Aki Ylä-Mattila