Metsä-Botnian mainetutkimus käynnissä neljällä tehdaspaikkakunnalla

Metsä-Botnia on käynnistänyt mainetutkimuksen kaikilla tehdaspaikkakunnillaan. Asukas- ja opiskelijakyselynä toteutettavan tutkimuksen tavoitteena on selvittää minkälainen maine Botnialla on tehdaspaikkakuntiensa asukkaiden ja opiskelijoiden keskuudessa. Samalla selvitetään minkälaisia asioita kyselyyn vastaajat pitävät yrityksen maineen kannalta tärkeinä. Botnia hyödyntää saatuja palautteita kehittäessään toimintaansa. Kyselytutkimus toteutetaan samansisältöisenä Joutsenon, Kemin, Rauman ja Äänekosken tehdaspaikkakunnilla ja niiden lähikunnissa.

Mainetutkimus tehdään moniammatillisena yhteistyönä, jossa tehdaspaikkakuntien opiskeli-joilla on keräämis-, tutkimus- ja raportointivastuu. Tutkimuksesta rakentuu Jyväskylän, Kemi-Tornion, Saimaan ja Satakunnan ammattikorkeakoulujen tradenomiopiskelijoiden opinnäytetyöt. Tutkimuksen suunnittelu- ja toteutustyöhön osallistuvat Botnian viestintäpäällikkö Leena Salminen sekä ohjaavat opettajat edellä mainituista ammattikorkeakouluista.

Mainetutkimus toteutetaan tässä muodossa ja laajuudessa ensimmäisen kerran Botniassa. Kyselyn laadinnassa opinnäytetöiden tekijät ovat pystyneet hyödyntämään verkostoitumisen tuomat edut sekä oppimaan toinen toisiltaan.

Mainetutkimuksen vastaajat on valittu satunnaisotannalla väestörekisterikeskuksen rekisteristä sekä kyseisten ammattikorkeakoulujen sähköpostiosoiterekistereistä.

Lisätietoja viestintäpäällikkö Leena Salminen, puhelin 050 5989 301