Metsä Fibre Oy on myynyt Eskolan sahan Haapajärven Ha-Sa Oy:lle

Metsä Fibre lehdistötiedote 12.6.2018

Metsä Fibre Oy on myynyt Eskolan sahan Haapajärven Ha-Sa Oy:lle ja kauppa toteutuu 2.7.2018.

Metsä Fibre Oy aloitti sahalla yt-lain mukaiset neuvottelut henkilöstön kanssa toukokuussa 2018, neuvotteluissa tarkasteltiin mahdollista sahan toiminnan lopettamista taloudellisiin ja tuotannollisiin syihin perustuen. Neuvottelujen edetessä Metsä Fibre päätti myydä Eskolan sahan liiketoiminnan Haapajärven Ha-Sa Oy:lle.

Kannuksessa sijaitsevalla Eskolan sahalla työskentelee yhteensä 17 henkilöä, joista Metsä Fibren palveluksessa on 11 henkilöä ja palvelutoimittajien palveluksessa kuusi henkilöä. Eskolassa työskentelevä Metsä Fibren henkilöstö siirtyy sahan uuden omistajan palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Eskolan sahan vuotuinen tuotanto on ollut noin 50 000 kuutiometriä. Metsä Fibre tuottaa kuusi- ja mäntysahatavaraa yhteensä noin 1,9 miljoonaa kuutiometriä vuodessa.

Lisätiedot:

Jani Riissanen
Sahaliiketoiminnan johtaja
Metsä Fibre
jani.riissanen@metsagroup.com

Metsä Fibre

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden ja bioenergian valmistaja. Selluliiketoiminnan tuotemerkki on Botnia ja sahaliiketoiminnan tuotemerkki Metsä Nordic Timber. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Kuusi- ja mäntysahatavaran pääkäyttökohteet ovat rakentamisen ja sisustamisen tuotteet sekä ikkuna-, ovi- ja pakkausteollisuuden raaka-aineet. Vuonna 2017 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,9 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 200 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.