Metsä Fibre Rauman tehdas 20 vuotta

Metsä Fibre Rauman tehdas juhlii 20-vuotistaivaltaan tulevana lauantaina 1.10. kello 9.00-15.00 (Maanpääntie 9) avoimet ovet –tapahtumalla yhdessä paikallisen Metsä Forestin kanssa. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki vieraat perheineen.

Tapahtumassa vierailla on mahdollisuus perehtyä mitä kaikkea puusta voidaan tehdä, tutustua metsäteollisuuden suuriin työkoneisiin ja testata ajosimulaattoria sekä moikata Serla-oravaa.

Tilaisuus käynnistyy tehtaan ruokalatilassa, jossa ovat omilla ständeillään esillä Metsä Group, Botnia Mill Service, Forchem, Aqvacomp. Vierailla on myös mahdollisuus testata Winnovan metsäajosimulaattoria.

Vieraat pääsevät kierrokselle tehtaan prosessin puolella, jolloin he näkevät miten hake muuttuu valmiiksi selluksi.

Tapahtuman ulkopisteellä ovat esillä Harvesteri, suuri yhdistelmäpuurekka, Mantsisen puunpurkulaitteet, sellutehtaan varaston iso trukki sekä Satakunnan pelastuslaitoksen ajoneuvot. Ulkopisteellä tarjoillaan Kivikylän kotipalvaamon varrassikaa. Lopuksi vieraat kierrätetään bussilla tehdasalueella, jonka päätteeksi heillä on mahdollisuus ostaa käteisellä Metsä Tissuen myyntiautosta erilaisia tuotteita.

Tilaisuuteen on järjestetty maksuton bussikuljetus Rauman keskustasta, Savilasta, sellutehtaalle ja takaisin.

Edellisen kerran vastaavanlainen tapahtuma on järjestetty vuonna 2008, jolloin tehtaalla vieraili noin 1.000 vierasta. Tulevana lauantaina järjestäjät toivovat vähintään yhtä isoa joukkoa juhlistamaan tehtaan 20-vuotista taivalta.

Lisätietoja: Viestintäpäällikkö Leena Salminen, puhelin 050 5989 301

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden ja bioenergian valmistaja, jonka päätuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2015 Metsä Fibren liikevaihto oli 1,4 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 850 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.