Metsä Fibrelle kansainvälinen tunnustus tulevaisuusorientoituneesta työstä

Metsä Group lehdistötiedote 28.10.2022

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre on saanut tunnustusta kansainvälisessä EFQM-laatupalkintokilpailussa, jossa yhtiö voitti  Outstanding Achievement for Future Focus -palkinnon sekä saavutti Awarded for Excellence 7 Diamonds -arvion. Yhtiö paransi tulostaan jälleen aiempiin vuosiin nähden. Erityiskiitosta Metsä Fibre sai EFQM-arvioitsijoilta keskittymisestä vahvasti tulevaisuuteen sekä ainutlaatuisesta kyvystään yhdistää pidemmän aikavälin visio ja strategia päivittäiseen tekemiseen myös lyhyellä aikavälillä.

”Olemme iloisia ja ylpeitä saamastamme tunnustuksesta. Visiomme mukaisesti haluamme olla asiakkaiden halutuin kumppani ja kannattavin kestävää kasvua luovien biotuotteiden valmistaja. Tavoittelemme kestävää erinomaisuutta teollisella tehokkuudella, pitkäaikaisilla asiakassuhteilla ja uusilla kestävää kehitystä edistävillä ratkaisuilla. Otamme kestävän kehityksen huomioon kaikessa toiminnassamme ja kehitämme aktiivisesti kestäviä ratkaisuja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja kiertotalouden edistämiseksi. Yhtiömme strategian toteuttamisen perustana on henkilöstömme sitoutuminen ja osaaminen, eli meidän kaikkien päivittäinen tekeminen. Esimerkkejä investoinneistamme tulevaisuuteen ovat Raumalla käynnistetty maailman modernein mäntysaha sekä Kemiin rakennettava uusi biotuotetehdas. Nämä investoinnit tukevat osaltaan strategisten tavoitteidemme saavuttamista”, kertoo Metsä Fibren toimitusjohtaja Ismo Nousiainen.

Metsä Groupissa yhtenä toiminnan keskeisenä periaatteena on jatkuva parantaminen, ja EFQM-mallia hyödynnetään pitkäjänteiseen kehittämiseen. Tässä työssä ulkopuolelta tuleva ja kokeneilta arvioitsijoilta saatu palaute on erittäin arvokasta.

EFQM Excellence -mallia toiminnan arviointi- ja kehittämistyökaluna kymmenissä tuhansissa organisaatioissa sekä yksityisellä että julkisella sektorilla eri puolilla maailmaa. EFQM-kilpailun tavoitteena on tunnistaa edelläkävijäorganisaatioita, joilla on esittää selkeitä tuloksia strategiansa toimeenpanemisesta ja toimintansa jatkuvasta parantamisesta.

Lataa kuvat

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

Metsä Group

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 6 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 500 henkilöä kaikkiaan 30 maassa. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on lähes 100 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare