• Metsä Group/

Metsä Fibren Echo-sidosryhmäjulkaisulle menestystä maailman suurimmassa lehtikilpailussa Eddie & Ozzie Awardsissa

Metsä Fibren sidosryhmälehti Echo ja sen verkkojulkaisu Echo Online palkittiin kansainvälisessä media-alan julkaisujen kilpailussa Eddie & Ozzie Awardsissa.

Amerikkalaisen Folion vuosittain järjestämä Eddie & Ozzie Awards on maailman suurin aikakauslehtikilpailu, johon osallistuu tuhansia arvovaltaisia lehtiä ympäri maailmaa. Tämänvuotiset voittajat julkistettiin ja palkittiin maanantaina 31.10. New Yorkissa.

Suomalaisten tuottamat lehdet ovat perinteisesti menestyneet visuaalisen puolen Ozzies-sarjoissa, mutta nyt Metsä Fibren julkaisema ja viestintätoimisto Milttonin tuottama Echo-julkaisu nousi kärkisijoille kahdessa journalistisen puolen Eddies-sarjassa.

Echo-lehden verkkosivusto Echo Online voitti kultaa teollisuuden alan B-to-B-sektorin Eddies Digital -sarjassa. Echossa julkaistu artikkelisarja ’Partners in pulp’ sai puolestaan sarjassaan kunniamaininnan.

Echo Online kokoaa yhteen osoitteeseen ajankohtaiset aiheet sellun ja muiden biotuotteiden maailmasta. Osana Metsä Fibren yrityssivustoa toimiva lehden verkkosivusto tarjoaa lukijoille jatkuvasti tuotettua sisältöä videoilla ja muulla digitaalisella aineistolla täydennettynä. Artikkelisarjaa edusti Ian Fentonin kirjoittama, Lähi-Idän markkinoista ja Metsä Fibren sikäläisestä asiakasyhteistyöstä kertova juttuyhdistelmä ’Quality and demand both on the rise’ sekä ’The royalty of tissue’.

Echo-lehti ilmestyy painettuna versiona neljällä eri kielellä. Se nostaa esiin alaa kiinnostavia, ajankohtaisia asioita vahvan journalistisesti ja visuaalisuuteen panostaen. Echo uudistettiin vuonna 2015, ja sen uudesta ilmeestä sekä sisällöistä vastaavat yhdessä Metsä Fibre ja viestintätoimisto Miltton.

”Echo on uudistetulla sisällöllään rakentanut ja vahvistanut mielikuvaa Metsä Fibrestä alan edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä. Verkkolehti on tuonut lisää kävijöitä yrityksen sivustolle, rikastuttanut Echon lukukokemusta sekä tarjonnut uuden kanavan reaaliaikaiseen asiakasyhteydenpitoon. Digilehden analytiikkamahdollisuudet auttavat ymmärtämään lukijoidemme preferenssejä ja siten kehittämään yhä parempia sisältöjä. Kaikkiaan Echo on tuonut merkittävää lisäarvoa ja tarjonnut hyödyllisiä työkaluja yrityksemme markkinoinnille ja myynnille”, sanoo lehtensä menestyksestä ylpeä Metsä Fibren markkinointipäällikkö Saija Tuomikoski.

Echo Online: http://www.metsafibre.com/fi/echo/Pages/Default.aspx
Quality and demand both on the rise: http://www.metsafibre.com/en/echo/Pages/Quality-and-demand-both-on-the-rise.aspx
The royalty of tissue: http://www.metsafibre.com/en/echo/Pages/The-royalty-of-tissue.aspx

Saija Tuomikoski, markkinointipäällikkö, Echo-lehden päätoimittaja, Metsä Fibre Oy, puh. +358 50 598 9500