Metsä Group kouluttaa 60 uutta työntekijää - oppisopimus on sujuva väylä uudelle uralle

Metsä Group kouluttaa uusia metsäalan ammattilaisia oppisopimuksella. Palkallinen koulutus alkaa tammikuussa 2025 ja se kestää noin 1,5 vuotta. Haku on auki 4.10.2024 saakka.

Oppisopimuskoulutus on sujuva ja käytännönläheinen väylä kouluttautua metsäteollisuuden monipuolisiin ja vastuullisiin tuotanto- ja kunnossapitotehtäviin Metsä Groupin tuotantolaitoksille eri puolille Suomea.

”Tämä haku tarjoaa hyvän uramahdollisuuden niin vastavalmistuneille, alalla jo oleville kuin myös alan vaihtajille. Me etsimme joukkoomme erilaisia, hyviä tyyppejä, joilla on halu ja motivaatio kehittyä”, Metsä Groupin henkilöstöjohtaja Pertti Hietaniemi sanoo.

Metsä Group tarjoaa työntekijöilleen turvalliset ja modernit työolosuhteet, hyvät tehtäväkierto- ja etenemismahdollisuudet sekä yksilölliset mahdollisuudet vaikuttaa omaan työaikaan.

”Uudet tulokkaat otetaan tehtailla innolla vastaan ja työn ohessa pääsee oppimaan osaavilta kollegoilta. Työ on vastuullista, mutta siitä ei tarvitse selviytyä yksin. Aina on tiimin tuki takana”, Hietaniemi summaa.

Uusi ammattitutkinto oppisopimuksella
Tammikuussa alkavassa oppisopimuskoulutusohjelmassa voi suorittaa puuteollisuuden (levyalan tai saha-alan), prosessiteollisuuden, sähkö- ja automaatioalan tai koneasennuksen ja kunnossapidon ammattitutkinnon. Opiskelu ja näyttökokeet suoritetaan työsuhteessa, jonka aikana opiskelijat ovat työyhteisömme jäseniä ja oikeutettuja samoihin työsuhde-etuihin kuin vakituinen henkilöstömme.

Oppisopimuskoulutukseen valituista henkilöistä koulutetaan muun muassa käynnissäpitäjiä, prosessinhoitajia, operaattoreita ja kunnossapidon työntekijöitä Metsä Groupin sellu-, kartonki- ja pehmopaperitehtaille, sahoille sekä Kerto- ja vaneritehtaille. Soveltuva koulutustausta oppisopimuskoulutukseen valittaville on ammattiopistotasoinen sähköautomaation, prosessi- tai konetekniikan tai laboratorioalan perustutkinto tai insinööri (AMK).

”Haku oppisopimuskoulutukseen on anonyymi rekrytointi eli hakijan nimi, sukupuoli, ikä, kansallisuus tai muu henkilöön liittyvä ominaisuus ei vaikuta siihen, keitä kutsutaan haastatteluun – eiväthän ne vaikuta työtehtävässä suoriutumiseenkaan”, Hietaniemi kiteyttää.

Metsä Groupin oppisopimuskoulutusta järjestetään alla mainituilla tehdaspaikkakunnilla:

Metsä Fibre, sahat: Lappeenranta
Metsä Fibre, sellutehtaat: Joutseno, Kemi, Rauma, Äänekoski
Metsä Board: Kemi, Tampere, Simpele, Äänekoski
Metsä Tissue: Mänttä
Metsä Wood: Lohja, Punkaharju.

Viimeinen hakupäivä tammikuussa 2025 alkavaan koulutukseen on 4.10.2024. Rekrytointi toteutetaan anonyymisti. Hakijoilta ei odoteta aiempaa työkokemusta Metsä Groupista.

Lue lisää Metsä Groupin oppisopimuskoulutuksesta.

Pertti Hietaniemi, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 010 463 3772
Katariina Saelan, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 040 829 9455

Metsä Group

Metsä Groupin juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyhtiömme on yli 90 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta. Valmistamme puusta tuotteita, joita ihmiset tarvitsevat arjessaan ympäri maailman. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja kartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin. Olemme sitoutuneet uudistavaan metsätalouteen, joka vahvistaa metsäluonnon tilaa mitatusti. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 6,1 miljardia euroa ja työllistämme noin 9 500 henkilöä.

Seuraa Metsä Groupia: X  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram

Avainsanat: