Metsä Group kouluttaa 80 uutta osaajaa – oppisopimus on oiva väylä alalle

Metsä Group avaa haun tammikuussa 2024 alkavaan oppisopimuskoulutukseen. Uusia työpaikkoja on tarjolla 80 ja ne sijoittuvat yhtiön tuotantolaitoksille eri puolilla Suomea.

Metsä Groupin oppisopimuskoulutus on oiva väylä kouluttautua metsäteollisuuden monipuolisiin ja vastuullisiin tuotanto- ja kunnossapitotehtäviin.

”Me haemme hyviä tyyppejä, joilla on halu ja motivaatio kehittyä – ja joista koulutamme joukkoomme metsäalan huippuammattilaisia”, Metsä Groupin henkilöstöjohtaja Pertti Hietaniemi sanoo.

Puolitoistavuotinen, palkallinen oppisopimuskoulutus soveltuu hyvin niin vastavalmistuneille, alalla jo oleville kuin myös alan vaihtajille.

”Metsä Groupin tuotantolaitosten toimintamalli perustuu työntekijöiden moniosaamiseen – ja siihen laaja-alainen oppisopimuskoulutus tarjoaa vankan pohjan”, Hietaniemi jatkaa.

”Lisäksi se on hieno ja käytännönläheinen keino siirtää eläköityvien syväosaajien tietotaitoa tuleville tekijöille hyvissä ajoin.”

Tammikuussa alkavassa oppisopimuskoulutusohjelmassa voi suorittaa puutuote- tai prosessiteollisuuden ammattitutkinnon, sähkö- ja automaatioalan ammattitutkinnon, koneasennuksen ja kunnossapidon ammattitutkinnon tai saha-alan ammattitutkinnon. Opiskelu ja näyttökokeet suoritetaan työsuhteessa, jonka aikana opiskelijat ovat työyhteisömme jäseniä ja oikeutettuja samoihin työsuhde-etuihin kuin vakituinen henkilöstömme.

Nyt koulutettavasta joukosta valmistuu muun muassa käynnissäpitäjiä, prosessinhoitajia, operaattoreita ja kunnossapidon työntekijöitä Metsä Groupin sellu-, kartonki- ja pehmopaperitehtaille, sahoille sekä Kerto- ja vaneritehtaille. Soveltuva koulutustausta oppisopimuskoulutukseen valittaville on ammattiopistotasoinen sähköautomaation, prosessi- tai konetekniikan perustutkinto tai insinööri (AMK).

Viimeinen hakupäivä tammikuussa 2024 alkavaan koulutukseen on 30.9.2023. Rekrytointi toteutetaan anonyymisti.

Metsä Groupin oppisopimuskoulutusta järjestetään alla mainituilla tehdaspaikkakunnilla:
Metsä Fibre, sahat: Merikarvia, Renko, Vilppula
Metsä Fibre, sellutehtaat: Joutseno, Kemi, Rauma, Äänekoski
Metsä Board: Kaskinen, Kemi, Kyröskoski, Tampere, Simpele, Äänekoski
Metsä Tissue: Mänttä
Metsä Wood: Lohja, Punkaharju.

Lue lisää Metsä Groupin oppisopimuskoulutuksesta.

Pertti Hietaniemi, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 010 463 3772
Katariina Saelan, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 040-829 9455

Metsä Group

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 500 henkilöä kaikkiaan noin 30 maassa. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on yli 90 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare