Metsä Group kutsuu asiantuntijat etsimään parhaita tapoja käyttää metsiä

Metsä Group haluaa tuoda esille erilaisia näkökulmia metsien käyttöön ja lisätä vuoropuhelua. Tammikuussa 2023 lanseerattu On keskustelun aika -talk show haastoi alan asiantuntijoita vaihtamaan ajatuksia luonnon, metsäalan ja samalla koko yhteiskunnan tulevaisuudesta. Sarjan uunituoreissa jaksoissa keskustelu jatkuu uusien asiantuntijoiden voimin.

Juontaja Baba Lybeckin johdolla puun käytön nykytilasta ja tulevaisuuden innovaatioista keskustelevat toimitusjohtaja ja yhteiskunnallinen vaikuttaja Leo Stranius, professori Ali Harlin, sekä Metsä Groupin tutkimusjohtaja Katariina Kemppainen.

Keskustelijat pohtivat jaksoissa erityisesti sitä, kuinka metsiä voidaan hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla. Asiantuntijoita puhuttavat niin puurakentaminen kuin sellukuituun pohjautuvat ratkaisut. Keskusteluissa aiheena ovat myös innovaatiot, joilla puuta ja metsäteollisuuden sivuvirtoja voidaan tulevaisuudessa hyödyntää entistäkin arvokkaampiin tuotteisiin.

”Ensimmäisten jaksojen tapaan tällä kaudella on haettu metsäkeskustelun ääripäitä saman pöydän ääreen” Metsä Groupin viestintäjohtaja Katariina Saelan sanoo. ”Haasteista pitää keskustella avoimesti ja eri osapuolia kuunnellen. Uudet jaksot jatkavat avointa ja rakentavaa mielipiteenvaihtoa, jota tarvitaan alan kehittämiseen”.

Katso keskustelut ja kuuntele podcastit täältä

Kuvia medialle

Katariina Saelan, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 040-829 9455

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 500 henkilöä kaikkiaan noin 30 maassa. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on yli 90 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare