Metsä Group on myynyt Venäjän tytäryhtiönsä VLP -konsernille

Metsä Group on 13.5.2024 toteuttanut yritysjärjestelyn, jossa konsernin venäläisten tytäryhtiöiden Metsä Svir LLC:n, Metsä Forest St. Petersburg LLC:n, Metsä Forest Podporozhye LLC:n ja Metsä Board Rus LLC:n omistus on siirtynyt VLP -konsernille. Osapuolet ovat sopineet, ettei järjestelyn kauppahintaa julkisteta.

VLP -konserni on pääasiassa Vologdan alueella Venäjällä toimiva metsäteollisuusyritys. Metsä Group oli vähemmistöomistajana VLP -konsernissa vuosina 2003–2017.

Metsä Group lopetti vuonna 2022 Venäjän liiketoimintonsa, mukaan lukien Svirin sahan, puunhankinnan sekä kartonkimyynnin toiminnot. Nyt toteutetun yrityskaupan jälkeen konsernilla ei enää ole omistuksia Venäjällä.

Miika Arola, lakiasiainjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4205

Metsä Group

Metsä Groupin juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyhtiömme on yli 90 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta. Valmistamme puusta tuotteita, joita ihmiset tarvitsevat arjessaan ympäri maailman. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja kartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin. Olemme sitoutuneet uudistavaan metsätalouteen, joka vahvistaa metsäluonnon tilaa mitatusti. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 6,1 miljardia euroa ja työllistämme noin 9 500 henkilöä.

Seuraa Metsä Groupia: X  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram