Metsä Group rekrytoi prosessinhoitajia sellutehtaille

Metsä Fibre lehdistötiedote 11.1.2016

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Fibre rekrytoi uusia prosessinhoitajia Joutsenon, Kemin, Rauman ja Äänekosken sellutehtaille ja vuonna 2017 käynnistyvälle biotuotetehtaalle Äänekoskelle. Valitut perehdytetään tehtäviin toukokuussa alkavalla oppisopimuskoulutuksella. Haku päättyy 24. tammikuuta.

”Oppisopimuskoulutus on vakiintunut tapamme palkata uusia ammattilaisia sellutehtaillemme. Varaudumme nyt tulevaisuuden osaamis- ja rekrytointitarpeisiin, sillä tehtailtamme eläköityy paljon selluammattilaisia lähivuosina”, Metsä Fibren henkilöstöjohtaja Jari Forss sanoo.

Puolentoista vuoden mittaiseen oppisopimuskoulutukseen valitaan noin 20 henkilöä, joilla on jo sähköautomaation, prosessi- tai konetekniikan perustutkinto tai soveltuva ammattikorkeakoulututkinto. Teoria- ja työssäoppimisjaksojen aikana henkilöt perehdytetään sellunvalmistukseen ja Metsä Fibren toimintatapaan, jonka ytimessä ovat asiakkaat, toiminnan tehokkuus ja jatkuva kehittäminen, työturvallisuus sekä kestävä kehitys.

Metsä Group on vastuullinen ja vaativa työnantaja, joka panostaa henkilöstön ammattitaidon kehittymiseen ja työhyvinvointiin.

Meille on tärkeää, että työntekijät viihtyvät tehtävissään ja työskentely on turvallista. Haluamme myös antaa kaikille työntekijöillemme mahdollisuuden kehittää omaa osaamistaan jatkuvasti”, Jari Forss sanoo.

Edellinen Metsä Fibren oppisopimuskoulutus käynnistyi keväällä 2015, jolloin rekrytoimme 20 henkilöä.

Oppisopimuskoulutukseen voi hakea Metsä Groupin www-sivuilla osoitteessa http://www.metsagroup.com/fi/ura-metsassa

Jari Forss, henkilöstöjohtaja, Metsä Fibre Oy, puh. 040 570 7652

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden ja -energian valmistaja, jonka päätuotemerkki on Botnia. Yhtiön valkaistut havu- ja koivusellut on kehitetty korkealaatuisen kartongin, pehmo- ja painopaperin sekä erikoistuotteiden valmistukseen. Vuonna 2014 yrityksen liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 850 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 800 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 120 000 suomalaista metsänomistajaa.