Metsä Group suunnittelee taloushallinnon palveluiden edelleen keskittämistä

Metsä Group lehdistötiedote 15.2.2012

Metsä Group suunnittelee perustavansa uuden taloushallinnon palvelukeskuksen Puolaan Gdanskin alueelle ja siirtävänsä Euroopan toimintojensa taloushallinnon tapahtumankäsittelyyn liittyvät työt perustettavaan palvelukeskukseen.

"Suunniteltu palvelujen keskittäminen parantaisi toteutuessaan taloushallinnon yhdenmukaisuutta, vaatimusten mukaisuutta, kustannustehokkuutta ja tuottavuutta ja on osa laajempaa kehitysohjelmaa. Taloushallinnon tehokkaampi toimintamalli tukee omalta osaltaan konsernin liiketoiminta-alueiden kilpailukykyä tulevaisuudessa", Metsä Groupin talousjohtaja Vesa-Pekka Takala sanoo.

Toteutuessaan suunniteltu toimintamalli vähentäisi noin 130 työtehtävää nykyisissä palvelukeskuksissa ja muissa taloushallinnon organisaatioissa Euroopassa. Noin sata uutta työpaikkaa syntyisi Puolaan. Merkittävimmät henkilöstövaikutukset kohdistuisivat Suomen palvelukeskustoimintoihin, joissa työskentelee tällä hetkellä noin 50 henkilöä, pääosin Espoossa ja Tampereella.

Lainsäädännön edellyttämät yhteistoimintamenettelyt henkilöstön edustajien kanssa aloitetaan eri maiden käytäntöjä noudattaen. Ensimmäisiä päätöksiä neuvottelujen lopputuloksena arvioidaan tehtävän huhtikuussa 2012.

METSÄ GROUP

Vesa-Pekka Takala, talousjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4260
Kaisu Vaalto, viestintäpäällikkö, Metsä Group, konserniviestintä, puh. 040 777 8922

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteet ovat vahvasti läsnä ihmisten arjessa ja edistävät hyvinvointia kestävästi. Metsä Groupin huipputuotteiden pääraaka-aineet ovat uusiutuva pohjoismainen puu ja puukuitu. Liiketoiminta-alueemme ovat pehmo- ja ruoanlaittopaperit, kartonki ja paperi, sellu, puutuotteet sekä puunhankinta. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2011 oli 5,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 12 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa.