Metsä Groupin Joutsenon tehtaat valmistautuvat vuosihuoltoseisokkiin

Metsä Fibre lehdistötiedote 29.9.2020

Metsä Groupin Joutsenon tehtailla pidetään vuosihuoltoseisokki viikolla 41. Tuotannon pysäytys aloitetaan osastoittain sellu- ja BCTMP-tehtailla 3.10.2020. Seisokin aikana tehtailla tehdään tarvittavia huolto-, puhdistus- ja kunnossapitotöitä. Tehtaiden uudelleenkäynnistys alkaa 9.10.2020

”Säännölliset vuosihuoltoseisokit ovat keskeisessä roolissa, sillä niiden avulla varmistamme tehtaiden turvallisen ja tehokkaan toiminnan. Olemme tehneet alkuvuoden ajan tehtailla huolellista ennakoivaa työtä koronavirukselta välttymiseksi ja altistumisketjujen ehkäisemiseksi, ja tätä työtä jatkamme määrätietoisesti myös seisokkien aikana”, toteavat Metsä Groupin Joutsenon sellutehtaan johtaja Olli Kokki sekä BCTMP-tehtaan tehtaanjohtaja Toni Tahvanainen.

Vuosihuoltoseisokin aikana Joutsenon tehdasalueella työskentelee oman henkilöstön lisäksi noin 1000 yhteistyökumppanin edustajaa, joista suomalaisten osuus on noin 90 %

”Noudatamme Metsä Groupissa tarkkoja hygienia- ja maskiohjeita ja turvavälejä sekä vältämme lähikontakteja. Tartuntaketjujen ehkäisemiseksi toteutamme jokaiselle seisokkiin saapuvalle henkilölle terveyskyselyn ja painotamme ainoastaan täysin oireettomana työskentelyä tehdasalueella. Ulkomailta saapuville ja 14 vuorokauden aikana ulkomailla olleille ulkopuolisille seisokkityöntekijöille teemme lisäksi koronatestin ja  tehdasalueelle siirtyminen edellyttää negatiivista testitulosta. Lähikontaktien minimoimiseksi tehdasalueelle on tehty seisokin ajaksi osastokohtaiset kulkureitit ja erilliset osastokohtaiset sosiaali- ja ruokailutilat seisokkityöntekijöille. Lisäksi olemme ohjeistaneet yhteistyökumppaneita tehdasalueen ulkopuolella tapahtuvaan majoitukseen ja ruokailuihin liittyvissä asioissa tartuntaketjujen välttämiseksi”, Kokki ja Tahvanainen kertovat. ”Tavoitteenamme on varmistaa kattavien ennakoivien toimenpiteiden avulla sekä oman henkilöstön että yhteistyökumppaneiden turvallisuus.”

Olli Kokki, tehtaanjohtaja, Metsä Fibre Joutsenon sellutehdas, p. 040 182 4660
Toni Tahvanainen, tehtaanjohtaja, Metsä Board Joutseno, p. 040 777 9533

Metsä Fibre
www.metsafibre.com

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, biokemikaalien ja bioenergian valmistaja. Yhtiö on maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja merkittävä toimija sahatavaran tuotannossa. Vuonna 2019 Metsä Fibren liikevaihto oli 2,2 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 300 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.

Metsä Group

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2019 oli 5,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 100 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia:
Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare