Metsä Groupin Kemin tehtaiden vuosihuoltoseisokki läpi onnistuneesti

Metsä Fibre lehdstötiedote 21.9.2020

Metsä Groupin Kemin tehdasintegraatissa pidettiin vuosihuoltoseisokki viikolla 38. Seisokin aikana tehtailla tehtiin tarvittavia huolto-, puhdistus- ja kunnossapitotöitä, joiden avulla varmistetaan tehtaiden käyntivarmuus, hyvä ympäristösuorituskyky ja turvallisuus. Kemin tehdasalueella työskenteli oman henkilöstön lisäksi noin 1200 yhteistyökumppanin edustajaa, joista suomalaisten osuus oli yli 80 %.

Oman henkilöstön ja yhteistyökumppaneiden turvallisuuden varmistamiseksi vuosihuoltoseisokissa oli erityisen tärkeää, että jokainen noudatti tinkimättä sekä yleisiä turvallisuusohjeita että korona-ajan erityisohjeita. Seisokkia varten tehtiin ennakkoon mittava toimenpidesuunnitelma mahdollisten koronatartuntaketjujen ennaltaehkäisemiseksi. Osana seisokkiperehdytystä käytiin urakoitsijoiden kanssa läpi turvallisuus- ja koronaohjeet jo ennen tehtaalle saapumista. Kaikille 14 vuorokauden aikana ennen seisokkiajankohtaa ulkomailla olleille seisokkityöntekijöille tehtiin Metsä Groupin järjestämänä terveydentilatarkastus ja koronatesti. Tehdasalueelle pääsy edellytti negatiivista koronatestitulosta. Yhteistyökumppanit ohjeistettiin lisäksi majoitukseen, ruokailuihin ja sosiaalitiloihin liittyvissä asioissa tartuntaketjujen välttämiseksi.

”Tavoitteenamme oli varmistaa kattavien ennakoivien toimenpiteiden avulla sekä oman henkilöstön että yhteistyökumppaneiden turvallisuus myös tässä pandemiatilanteessa. Haluan esittää suuret kiitokset kaikille vuosihuoltoseisokin toteutukseen osallistuneille erittäin hyvästä suorituksesta”, toteaa Metsä Group Kemin tehtaanjohtaja Tomi Seppä.

Tomi Seppä, tehtaanjohtaja, Metsä Groupin Kemin tehtaat, p. 040 717 6011

Metsä Fibre
www.metsafibre.com

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, biokemikaalien ja bioenergian valmistaja. Yhtiö on maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja merkittävä toimija sahatavaran tuotannossa. Vuonna 2019 Metsä Fibren liikevaihto oli 2,2 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 300 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2019 oli 5,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 100 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia:
Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare