Metsä Groupin Rauman integraatissa valmistaudutaan vuoden 2024 huoltoseisokkiin

Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Fibren Rauman sellutehtaan ja sahan muodostamassa integraatissa pidetään vuosihuoltoseisokki viikoilla 35-37. Seisokin aikana sellutehtaalla ja sahalla tehdään tarvittavia huolto-, puhdistus- ja kunnossapitotöitä sekä asennuksia, joilla tehostetaan molempien laitoksien sekä tehdasintegraatin sisäistä toimintaa.

Rauman sahan tuotannon pysäytys aloitetaan perjantaina 30.8.2024 alkaen.

Sellutehtaan tuotannon pysäytys aloitetaan osastoittain sunnuntaina 1.9.2024.

”Laadukkaasti toteutetuilla huoltotöillä varmistamme sellutehtaan ja sahan hyvän käytettävyyden. Lisäksi kokonaisturvallisuus kasvaa ja riskit vähenevät, kun prosessit ovat kunnossa. Metsä Groupin Rauman tehdasintegraatissa työskentelee oman henkilöstön lisäksi yli 1400 yhteistyökumppanimme edustajaa. Ennakoivalla turvallisuustyöllä varmistamme kaikkien työskentelyturvallisuuden”, toteaa sellutehtaanjohtaja Jaakko Ikonen.

Tuotantolaitoksia aletaan ajaa vaiheittain uudelleen käyntiin viikon 37 loppupuolelta alkaen.

Linkki Rauman sellutehtaan kuvakoriin: https://databank.metsagroup.com/l/NGBwxXtGcpZ2

Linkki Rauman sahan kuvakoriin: https://databank.metsagroup.com/l/S52NBz7fKdsL

Jaakko Ikonen, tehtaanjohtaja, Metsä Fibre, puh. 050 598 7466
etunimi.sukunimi@metsagroup.com

Metsä Fibre
metsagroup.com/fi/metsafibre

Metsä Groupin sellu- ja sahaliiketoiminta Metsä Fibre tuottaa sellun ja sahatavaran lisäksi muita biotuotteita, kuten biokemikaaleja ja bioenergiaa. Pohjoisesta puusta valmistetut tuotteemme ovat vaihtoehto fossiilisille materiaaleille. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria.

Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 2,5 miljardia euroa, ja työllistämme noin 1 600 henkilöä. Metsä Groupin emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistavat yli 90 000 suomalaista metsänomistajaa. Koko Metsä Groupin liikevaihto oli 6,1 miljardia euroa.

Seuraa meitä : LinkedIn