Metsä Groupin Rauman sellutehdas valmistautuu vuosihuoltoseisokkiin

Metsä Fibre lehdistötiedote 26.10.2020

Metsä Groupin Rauman sellutehtaalla pidetään vuosihuoltoseisokki viikolla 45. Tuotannon pysäytys aloitetaan osastoittain 31.10.2020. Seisokin aikana tehtailla tehdään tarvittavia huolto-, puhdistus- ja kunnossapitotöitä, ja tehtaan uudelleenkäynnistys alkaa vaiheittain 6.11.2020.

”Säännölliset vuosihuoltoseisokit ovat erittäin tärkeässä roolissa, sillä niiden avulla varmistamme tehtaiden turvallisen ja tehokkaan toiminnan. Olemme tehneet kuluneen vuoden aikana tehtaallamme huolellista ennakoivaa työtä koronavirukselta välttymiseksi ja altistumisketjujen ehkäisemiseksi, ja tätä työtä jatkamme määrätietoisesti myös seisokkien aikana”, toteaa Metsä Groupin Rauman tehtaan johtaja Ari-Pekka Vanamo.

Vuosihuoltoseisokin aikana tehdasalueella työskentelee oman henkilöstön lisäksi noin 950 yhteistyökumppanin edustajaa, joista suomalaisten osuus on yli 90 %.

”Noudatamme Metsä Groupissa tarkkoja hygienia- ja maskiohjeita ja turvavälejä sekä vältämme lähikontakteja. Tartuntaketjujen ehkäisemiseksi toteutamme jokaiselle seisokkiin saapuvalle henkilölle terveyskyselyn ja painotamme ainoastaan täysin oireettomana työskentelyä tehdasalueella. Jokaiselta ulkopuolelta tulevalta seisokkityöntekijältä vaaditaan negatiivinen koronatestitulos ennen tehdasalueelle pääsyä. Olemme ohjeistaneet seisokkityöntekijöitä teettämään testin jo ennen Raumalle tuloaan, ja loput testataan heidän saapuessaan paikalle. Lähikontaktien minimoimiseksi tehdasalueelle on tehty seisokin ajaksi osastokohtaiset kulkureitit ja erilliset osastokohtaiset sosiaali- ja ruokailutilat seisokkityöntekijöille. Lisäksi olemme ohjeistaneet yhteistyökumppaneita tehdasalueen ulkopuolella tapahtuvaan majoitukseen ja ruokailuihin liittyvissä asioissa tartuntaketjujen välttämiseksi myös vapaa-ajalla. Teemme myös erittäin tiivistä yhteistyötä paikallisten terveysviranomaisten kanssa”, Vanamo kertoo.

”Tavoitteenamme on varmistaa kattavien ennakoivien toimenpiteiden avulla sekä oman henkilöstön että yhteistyökumppaneiden turvallisuus.”

Ari-Pekka Vanamo, tehtaanjohtaja, Metsä Fibre, puh. 040 512 0653

Metsä Fibre
www.metsafibre.com

Metsä Fibre on johtava biotuotteiden, biokemikaalien ja bioenergian valmistaja. Yhtiö on maailman suurin markkinahavusellun tuottaja ja merkittävä toimija sahatavaran tuotannossa. Vuonna 2019 Metsä Fibren liikevaihto oli 2,2 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 1 300 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.

Metsä Group

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2019 oli 5,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 100 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia:
Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare