Metsä Groupin uusi mobiilisovellus tuo oman metsän tiedot kännykkään

Metsä Group lehdistötiedote 5.11.2014

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Forest tuo markkinoille ensimmäisenä Suomessa mobiilisovelluksen metsäsuunnitelmasta. Sovelluksesta on hyötyä metsänomistajalle niin paikan päällä palstalla kuin kaukana kaupungissakin. Sovellus on ladattavissa joulukuussa.

Metsä Groupin kehittämä mobiilisovellus on tarkoitettu metsänomistajalle oman metsäomaisuuden hallintaan ja metsäasioiden hoitoon.

Sovelluksella metsänomistaja voi katsella metsätilojensa karttoja ja ilmakuvia, selata yksittäisten metsikkökuvioiden tietoja, käydä läpi kuvioille ehdotettuja toimenpiteitä ja kuitata niitä tehdyksi. Ensi vuonna sovelluksella voi lähettää tarjouspyynnön kohdekuvineen Metsä Groupille.

"Sovelluksen avulla on erittäin helppo merkitä muistiin kuvioittain, mitä töitä omissa metsissä on milloinkin tehty”, sanoo jäsenpalvelujohtaja Juha Jumppanen Metsä Groupista. Näin metsäsuunnitelma pysyy jatkuvasti ajan tasalla.

Sovellus toimii myös metsässä

Sovelluksen avulla metsänomistaja voi metsässään kiertää kuviolta toiselle katsomassa esimerkiksi kiireelliset metsänhoitotyöt, lisätä omia muistiinpanoja ja valokuvia tietylle kuviolle sekä tallentaa kävelemänsä reitin. Nämä onnistuvat, sillä sovellus hyödyntää puhelimen gps-paikanninta.

Sovellus toimii, vaikka verkkoyhteyttä ei olisi saatavilla. Kun verkkoa taas löytyy, sovellukseen tehdyt muutokset päivittyvät automaattisesti myös metsäsuunnitelmaan Metsäverkko-internetpalvelussa, www.metsaverkko.fi.

Metsäasioiden hoito siirtymässä internetiin

”Asiakastutkimustemme mukaan metsänomistajat haluavat asioida entistä enemmän verkossa”, Jumppanen sanoo.

Metsä Group on viime vuosina panostanut voimakkaasti metsänomistajille suunnattujen palveluiden kehittämiseen. ”Haluamme tarjota parhaat välineet metsävarallisuuden kartuttamiseen ja tehdä metsänomistamiseen liittyvän asioinnin mahdollisimman vaivattomaksi.”

Metsä Groupin kehittämä mobiilisovellus metsäsuunnitelmasta on ladattavissa sovelluskaupoissa joulukuussa.

Mobiilisovellus on tarkoitettu Metsäliitto Osuuskunnan omistajajäsenille ja käyttöönoton edellytyksenä on älypuhelimen ja verkkopankkitunnuksien lisäksi, että metsänomistajan metsäsuunnitelma tai metsävaratiedot on ladattu Metsäverkko-internetpalveluun.

Katso esittelyvideo

Kuva Metsä Groupin kuvapankissa

METSÄ GROUP

Juha Jumppanen, jäsenpalvelujohtaja, Metsä Group, puh. 050 3844 808

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2013 oli 4,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 000 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 123 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsaforest.fi

Metsä Forest on markkinajohtaja puukaupassa ja metsäenergiassa Suomessa. Se vastaa Metsä Groupin puunhankinnasta ja tarjoaa emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunnan omistajajäsenille kattavat puukaupan sekä metsän- ja luonnonhoidon palvelut. Metsäliitto Osuuskuntaan kuuluu noin 123 000 metsänomistajaa, jotka omistavat yhteensä lähes puolet Suomen yksityismetsistä.