Metsä Woodin uusi Kerto® LVL -linja on käynnistynyt Lohjalla

Tuotanto Metsä Woodin uudella Kerto® LVL -linjalla Lohjalla on käynnistynyt. Rakennusprojekti on edennyt suunnitellusti ja aikataulun mukaisesti. Investointi on osa Metsä Woodin Kerto® LVL- ja vaneriliiketoimintojen 100 miljoonan euron investointiohjelmaa, ja se tukee yhtiön teollisen tehokkuuden strategiaa.

Lohjan tehtaalla on viime vuoden loppuun asti toiminut kolme Kerto LVL:n tuotantolinjaa. Investoinnin myötä yhdestä vanhasta linjasta on luovuttu ja myös toinen linja ajetaan alas vuoden 2017 loppuun mennessä.

Uusi Kerto LVL -linja lisää tehtaan tuotantokapasiteettia 20 000 m3 vuodessa. Tehtaan kapasiteetti on yhteensä 120 000 m3. Linja saavuttaa täyden tuotantotehon vuoden kuluessa.

METSÄ GROUP

Jari Tikkanen, tuotanto- ja teknologiajohtaja, Metsä Wood, puh. 050 598 9176

Metsä Group

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Metsä Wood

www.metsawood.fi

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakentamiseen, teollisuuteen sekä jakelijakumppaneille. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta.Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2016 oli 0,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 1 500 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.