Metsäliitto avaa verkkokaupan

Metsäliiton Puunhankinta lehdistötiedote 23.6.2011

Metsäliiton kanssa säännöllisesti puukauppaa tekevät omistajajäsenet voivat syksystä alkaen ostaa verkkokaupasta metsätalouteen ja vapaa-aikaan liittyviä tuotteita ja palveluita. Maksuvälineinä käytetään puukaupan bonuksia ja/tai rahaa. Verkkokaupassa tuotteita ja palveluita tarjoavat OP-Pohjola, Elfving, Uittokalusto ja Metsäkustannus.

Metsäliitto Osuuskunta on viime vuosina kehittänyt voimakkaasti noin 130 000 omistajajäsenelleen tarjottavia palveluita. ”Tärkein tehtävämme on vahvistaa omistajajäsentemme metsätalouden kannattavuutta ja haluamme olla heille ensisijainen kumppani kaikissa metsäasioissa. Uskomme metsäomaisuuteen liittyvien asioiden hoidon siirtyvän yhä enemmän verkkoon ja siksi kehitämme aktiivisesti sähköisiä palveluitamme”, Metsäliiton jäsenpalvelujohtaja Juha Jumppanen sanoo.

Metsäliiton jäsenillä on mahdollisuus ottaa käyttöön sähköinen Metsäverkko-portaali, jossa jäsen voi muun muassa tarkastella ja päivittää metsäsuunnitelmaansa sekä ylläpitää metsäverotuksen kirjanpitoa. Syksyllä avattava verkkokauppa tulee osaksi Metsäverkkoa.

Verkkokaupassa voivat asioida ne Metsäliiton omistajajäsenet, jotka ovat oikeutettuja puukaupan bonuksiin. Metsäliitto alkaa maksaa puukaupasta bonusta, kun neljän edellisvuoden yhteenlasketut puukaupat ylittävät 500 kuutiometriä tai jos kyseessä on sopimusasiakas.

”Verkkokauppa laajentaa omistajajäsentemme mahdollisuuksia hyödyntää puukaupan bonuksia. Tähän saakka bonuksilla on saanut alennusta Metsäliiton tuottamista metsänhoitopalveluista tai ne on voinut nostaa rahana uuden puukaupan yhteydessä”, Jumppanen toteaa.

Verkkokaupassa myydään etuseteleitä Elfvingin Stihl-merkkisiin sahoihin ja turvavarusteisiin, Uittokaluston metsätarvikkeita ja vapaa-ajan asuja sekä Metsäkustannuksen kirjallisuutta. Lisäksi verkkokaupassa tarjotaan alennusta OP-Pohjolan metsävakuutuksista.

Jäsenpalvelujohtaja Juha Jumppanen, Metsäliiton Puunhankinta, puh. 050 384 4808
Viestintäpäällikkö Olga van Iterson, Metsäliiton Puunhankinta, puh. 050 325 2376