Open Source Wood -suunnitteluobjektit nyt ladattavissa BIM- ja CAD-ohjelmistoihin

Metsä Woodin Open Source Wood ja ProdLib-kirjasto ovat yhdistäneet voimansa tuodakseen puurakentamisen uusimmat innovaatiot helposti kaikkien saataville. ProdLib-3D-sunnittelumallikirjastosta voit nyt ladata Open Source Wood -elementit suunnitteluohjelmistoosi.

Open Source Woodin on avoin yhteisö, jonka tavoitteena on helpottaa puurakentamisen suunnittelua. Suunnittelijat, arkkitehdit ja muut puurakentamisen ammattilaiset voivat hyödyntää muiden tekemiä suunnitelmia, jakaa omia ideoitaan muiden käytettäviksi sekä keskustelua varten. Asiantuntijat antavat omat arvionsa parhaista ideoista. Open Source Wood on myös yksi Ympäristöministeriön tukemista puurakentamisen kärkihankkeista.

3D-suunnittelumallit puurakenteiden suunnitteluun

ProdLib koostuu johtavien rakennustuotevalmistajien ajantasaisista tuotekirjastoista. Saatavilla on tuhansia 3D-suunnitteluobjekteja suosituimpiin BIM- ja CAD-ohjelmistoihin.

”Open Source Wood mahdollistaa puuelementtien jakamisen. ProdLibin kautta ne ovat nyt helposti saatavilla suoraan suunnittelijoiden ohjelmistoihin 3D-muodossa”, sanoo Open Source Wood -hankkeesta vastaava Tuukka Kyläkallio Metsä Woodilta. ”Tämä on ensimmäinen askel. Haluamme jatkuvasti kehittää alustalla jaettavien ratkaisujen saatavuutta ja käytettävyyttä.”

”Uusi Open Source Wood -kirjasto koostuu seinä-, katto- ja lattiaelementeistä, jotka ovat yhteensopivia Revit-, AutoCAD- ja ArchiCAD-ohjelmistojen kanssa”, sanoo ProdLibin toimitusjohtaja Janne Virtanen. ”Kutsumme kaikki arkkitehdit ja rakennusinsinöörit hyödyntämään tätä uutta resurssia.”

ProdLibin Open Source Wood -elementtikirjastoa voi käyttää selaimen kautta rekisteröitymällä verkossa tai sen voi ladata tietokoneelle sovelluksena. Alussa kirjasto sisältää olennaisimmat elementit, mutta kirjastoa kehitetään jatkuvasti.

Katso lyhyt video 3D-suunnitteluobjektien käytöstä rakennussuunnittelun ohjelmistoissa.

Kuvia: https://databank.metsagroup.com/l/xhMvFVkG8gkR

Lisätietoja:opensourcewood.com
Tuukka Kyläkallio, liiketoiminnan kehityspäällikkö, Metsä Wood
sähköposti:
tuukka.kylakallio@metsagroup.com, puh. 040 653 0466 www.prodlib.com
Janne Virtanen, toimitusjohtaja, ProdLib
sähköposti:
janne.virtanen@prodlib.com, puh. 050 591 4822

Metsä Wood

www.metsawood.fi

Metsä Wood on yksi Euroopan johtavista puuviilutuotteiden valmistajista. Olemme sitoutuneet palvelemaan kolmea segmenttiä: rakentamista, teollisuutta ja jakeluasiakkaita. Päätuotteemme ovat Kerto® LVL, vaneri ja muut puutuotteet. Myymme myös Metsä Fibren valmistamaan sahatavaraa.

Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2018 oli 0,4 miljardia euroa, ja se työllistää noin 1 500 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.

Seuraa Metsä Woodia: Facebook | LinkedIn | Twitter | Instagram | Pinterest