Ota Taimiturva syksyn puukaupan yhteydessä

Taimiturva-palvelu on herättänyt metsäalalla runsaasti kiinnostusta, turvaahan se ainutlaatuisen vaivattomasti uuden metsän alkuvaiheet. Palvelun meiltä hankkivan metsänomistajan ei tarvitse itse kantaa huolta uudistamistöiden onnistumisesta. Taimiturvasta voit sopia syksyn puukaupan yhteydessä.

Metsä Group haluaa olla metsänomistajan halutuin kumppani. Siksi tuomme metsänomistajien käyttöön palveluita, jotka parantavat heidän metsätaloutensa kannattavuutta ja tekevät metsänomistamisen vaivattomaksi.

”Millään muulla metsäalan toimijalla ei ole tarjota yhtä pitkälle vietyä uudistamispalvelua”, metsäasiantuntija Ville Pulkka Hirvensalmelta sanoo. ”Palvelun täydentää koko sopimusajan voimassa oleva Pohjola Vakuutus Oy:n ryhmämetsävakuutus, joka korvaa taimikolle mahdollisesti aiheutuvat luonnontuhot vakuutusehtojen mukaisesti.”

Taimiturva sisältää maanmuokkauksen uudistushakkuun jälkeen, taimet ja niiden istutuksen, tarkastuskäynnin ja varhaishoidon tarpeellisuuden arvioinnin sekä tarvittaessa täydennysviljelyn. ”Tarvittavan varhaishoidon teemme takuuhintaan, ja metsänomistaja saa meiltä lisäksi raportin uudistamisen onnistumisesta. Taimiturva-sopimuksen mukaan taimikon keskipituus on luovutushetkellä noin 1,3 metriä.”

Uudistaminen vaikuttaa olennaisesti metsän kehitykseen ja siitä koko kiertoajalta saataviin tuloihin. Hyvin tehty uudistus saattaa metsän nopeasti tuottokuntoon – ja toisaalta huonoista taimikoista aiheutuu metsänomistajille merkittäviä tappiota.

”Siksi Taimiturva onkin herättänyt kiinnostusta”, Pulkka kertoo. ”Yhä useampi omistajajäsen on jo päättänyt antaa metsänkierron tärkeimmän vaiheen ammattilaistemme tehtäväksi.”

Lisätietoa Taimiturvasta