Rauman tehdas on Metsä Fibren turvallisin

Rauman tehdas on valittu Metsä Fibren vuoden 2015 turvallisimmaksi yksiköksi yhtiön neljän sellutehtaan joukosta. Rauman tehtaan henkilöstö työskenteli yli 500 päivää ilman tapaturmia, ja henkilöstölle sattui ainoastaan yksi poissaoloon johtanut tapaturma vuoden 2015 aikana.

Työturvallisuus on kiinteä osa Metsä Fibren päivittäistä johtamista. Yhtiön työturvallisuuden johtamisjärjestelmä perustuu ennakoivaan työhön, jossa olennaista ovat henkilöstön positiiviset turvallisuushavainnot, turvallisuuskierrokset ja tiedon jakamiseen tarkoitetut turvallisuusvartit.

Metsä Fibren tapaturmataajuus vuonna 2015 oli 7,9 (miljoonaa työtuntia kohden), johon lasketaan kaikki poissaoloon johtaneet tapaturmat.

”Kehitämme uusia tapoja vahvistaa Metsä Fibren työturvallisuuskulttuuria ja sen myötä saavuttaa nolla tapaturmaa -tavoitteemme”, Metsä Fibren tuotantojohtaja Ismo Nousiainen sanoo.

Kemin tehtaalla toimiva Delete Oy on Metsä Fibren turvallisin palvelutoimittaja

Metsä Fibre edellyttää sitoutumista työturvallisuuteen myös kaikilta palvelutoimittajiltaan. Siksi Metsä Fibre on palkinnut Kemin tehtaalla toimivan Delete Oy:n vuoden 2015 turvallisimpana palvelutoimittajana, jonka henkilöstö on toiminut yhtäjaksoisesti neljä vuotta ilman tapaturmia. Delete on osoittanut, että tehdasympäristössä voidaan toimia turvallisesti, kun turvallisuuteen sitoudutaan.