Hannu Anttila Metsäliitto-yhtymän Finanssijohtajaksi

Report this content

HANNU ANTTILA METSÄLIITTO-YHTYMÄN FINANSSIJOHTAJAKSI Metsä Tissue Oyj:n toimitusjohtaja, ekonomi Hannu Anttila (47) siirtyy Metsäliitto-Yhtymän finanssijohtajaksi vuoden 2003 kevään kuluessa, jolloin nykyinen finanssijohtaja Kari Haavisto jää eläkkeelle. Metsä Tissuen uuden toimitusjohtajan valintaprosessi on käynnistetty ja nimityksestä tiedotetaan erikseen myöhemmin. Metsä Tissue Oyj:n hallituksen puheenjohtaja ja Metsäliitto-Yhtymän pääjohtaja, vuorineuvos Antti Oksasen mukaan Anttilan nimitys on osa Metsäliitto-Yhtymän johtamisresurssien kehittämistä. Metsä Tissue on kehittynyt hyvin viime vuosina ja sen toiminta on vakaalla pohjalla. Tulevan toimitusjohtajan tehtävä on jatkaa yhtiön nykyisen johdon toteuttamaa Metsä Tissuen voimakasta kehittämistä vahvaksi eurooppalaiseksi kulutustavarayhtiöksi. Lisätietoja: Metsä Tissue Oyj:n toimitusjohtaja Hannu Anttila, puhelin 010 469 4959, matkapuhelin 050 2398 Metsäliitto-Yhtymän viestintäjohtaja Pekka Kivelä, puhelin 010 469 4545, matkapuhelin 0500 500 928 Jakelu: HEX Oyj Keskeiset mediat TAUSTATIEDOTE METSÄ TISSUE ON VOIMAKKAASTI KEHITTYVÄ KULUTUSTAVARAYHTIÖ Metsä Tissue on eurooppalainen kulutustavarayhtiö, joka kehittää, valmistaa ja markkinoi pehmopaperituotteita sekä leivin- ja ruuanlaittopaperituotteita kuluttajille ja suurkuluttajille. Yhtiön neljä liiketoiminta-aluetta ovat Consumer- eli kuluttajatuotteet, Away-from-Home- eli suurkuluttajatuotteet, Table Top -eli kattaustuotteet sekä Baking & Cooking -eli leivin- ja ruuanlaittopaperituotteet. Metsä Tissuen päämarkkina-alue on Alppien pohjoispuolinen Eurooppa. Yhtiö on pehmopaperituotteiden markkinajohtaja Pohjoismaissa ja neljänneksi suurin pehmopaperin toimittaja Euroopassa. Lisäksi Metsä Tissue on leivonta- ja ruuanlaittopaperituotteiden markkinajohtaja Euroopassa. Metsä Tissuen tavoitteena on tulla johtavaksi eurooppalaiseksi pehmopaperiyhtiöksi valituilla markkinoilla Alppien pohjoispuolisessa Euroopassa. Näillä markkinoilla on yli 200 miljoonaa kuluttajaa. Metsä Tissuen missio on tuottaa mukavuutta kuluttajille ja asiakkaille jokaiseen päivään sekä kotona että kodin ulkopuolella. Yhtiön liikevaihto vuonna 2001 oli 650 miljoonaa euroa ja liikevoitto 37 miljoonaa euroa. Metsä Tissuen tavoitteena on kasvaa voimakkaasti valituilla markkina-alueilla. Kannattavuustavoitteena on nostaa liikevoitto yli 10 prosentin ja toimia sellaisella taserakenteella, että pääoman kiertonopeus on vähintään kaksi. Metsä Tissuen tapa toimia Toiminnan lähtökohtana ovat asiakkaiden tarpeet. Metsä Tissue haluaa tuottaa asiakkailleen parhaat ratkaisut ja luoda toiminnallaan yhteistä hyvää tuottavan luottamuksellisen suhteen. Metsä Tissue haluaa olla asiakkaidensa ensisijainen valinta yhteistyökumppaniksi. Yhtiö toimii markkinalähtöisesti, innovatiivisesti ja tehokkaasti. Metsä Tissuessa on käynnissä merkittäviä, markkinalähtöisiä investointi- ja kehitysohjelmia, joiden tavoitteena on erityisesti kuluttajatuotteiden jalostusasteen ja tuotteiden laatutason nostaminen sekä samanaikainen tuotantotehokkuuden merkittävä parantaminen. Pääosin vuosina 2002-2004 toteutettavien investointi- ja kehitysohjelmien kokonaisarvo on noin 90 miljoonaa euroa. Tuotteet, tuotemerkit ja tuotekehitys Metsä Tissuen tuotteita ovat wc-paperit, talouspyyhkeet, käsi- ja teollisuuspyyhkeet, lautasliinat ja nenäliinat sekä leivin- ja ruuanlaittopaperituotteet. Metsä Tissue investoi pääasiassa omiin tuotemerkkeihinsä, joita ovat Lambi, Serla, Leni, Mola, Katrin, Saga ja Fasana. Omien tuotemerkkiensä rinnalla yhtiö kehittää yhteistyössä asiakkaidensa kanssa liiketoimintaa heidän tuotemerkkiensä pohjalta. Metsä Tissuen keskitetty tuotekehitysyksikkö Competence Center Tissue sijaitsee Raubachin tehtaalla Saksassa. Yhtiö edistää luonnonvarojen säästämistä tuotteiden elinkaaren kaikissa vaiheissa. Tuote- ja työturvallisuus ovat avainasemassa Metsä Tissuen toiminnassa. Arvot ja henkilöstö Metsä Tissue keskittyy sisäisessä toiminnassaan vahvasti yhtiön yhteisten toimintatapojen rakentamiseen. Parhaat toimintatavat syntyvät yhteisestä arvopohjasta ja koko henkilöstön sitoutumisesta yhtiön strategiaan. Yhtiön arvot ovat: Lisäarvon luominen, Luottamus, Jatkuva parantaminen ja Yhdessä tekemällä tuloksiin. Metsä Tissuen tehtaat sijaitsevat Suomessa, Ruotsissa, Saksassa ja Puolassa. Yhtiöllä on myyntikonttorit Tanskassa, Norjassa, Sveitsissä Ranskassa ja Iso-Britanniassa. Vuoden 2001 lopussa yhtiön palveluksessa oli 2900 henkilöä. Metsä Tissuen osake on vuodesta 1997 lähtien listattu Helsingin pörssissä. Metsä Tissue on osa M-real-konsernia ja Metsäliitto-Yhtymää. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/04/20021204BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/04/20021204BIT00110/wkr0002.pdf