Metsä Tissuelle kolmannen kerran peräkkäin korkein Platinum-tason tunnustus EcoVadiksen vastuullisuus- ja yhteiskuntavastuuarvioinnissa

Lehdistötiedote 12.5.2022

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Tissue, mukaan lukien yhtiön Metsä Greaseproof Papers liike-toimintayksikkö, on saanut kolmannen kerran peräkkäin korkeimman Platinum-tason tunnustuksen EcoVadiksen vastuullisuus- ja yhteiskuntavastuuarvioinnissa. Yhtiö kuuluu yhden prosentin parhaimmistoon kaikista EcoVadiksen arvioimista yrityksistä. Metsä Tissue sai jälleen korkeat pisteet jokaisesta neljästä tarkasteltavasta teemasta, ympäristöosuuden arvioinnin ollessa jälleen korkein, 90/100 pistettä.

Olemme iloisia ja ylpeitä EcoVadiksen Platinum-tason arvioinnista jo kolmantena vuonna peräkkäin.  Tiukentuneesta pisterajasta huolimatta pystyimme ylittämään Platinum-arviointirajan ja parantamaan arviotamme viime vuodesta. Näemme tämän osoituksena erinomaisesta vastuullisuustyöstämme, jonka myös puolueeton taho arvioi korkealaatuiseksi. Olemme osoittaneet, että meillä on kehittynyt kestävän kehityksen johtamisjärjestelmä, joka kattaa kaikki neljä tarkasteltavaa teemaa. Tämä antaa meille erinomaisen pohjan kehittää vastuullisuustyötämme edelleen. Haluan kiittää lämpimästi sisäisiä ja ulkoisia sidosryhmiämme, jotka ovat omalta osaltaan vaikuttaneet erinomaisen tason saavuttamiseen”, Metsä Tissue toimitusjohtaja Esa Kaikkonen summaa.

Metsä Tissuen tavoitteena on edistää bio- ja kiertotaloutta jalostamalla pohjoista puuta tehokkaasti ensiluokkaisiksi pehmo- ja tiivispaperituotteiksi. Kestävän kehityksen tavoitteemme haastavat meitä jatkuvaan parantamiseen. Tavoittelemme tehtaidemme ja tuotteidemme fossiilittomuutta vuoteen 2030 mennessä. Lisäksi tavoitteemme sisältävät kunnianhimoiset toimenpiteet toimintamme eettisyyden ja turvallisen työympäristön varmistamiseksi.

Tunnetut brändimme ovat Lambi, Serla, Tento, Mola, Katrin ja SAGA.

Yritysten vastuullisuutta kansainvälisesti arvioiva EcoVadis on kehittänyt alustan, joka antaa yrityksille mahdollisuuden arvioida toimittajiensa suoriutumista ympäristö -ja yhteiskuntavastuussa maailmanlaajuisesti. Arviointiperusteita on neljä: ympäristö, ihmisoikeus- ja työvoimakäytännöt, liiketoiminnan eettisyys sekä kestävät hankinnat.

Lisätietoja: Johanna Kesti, SVP, Marketing, Communications and Sustainability, puh. 040 417 5660, ja Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, puh. 040 555 5868, joanna.linnermo-kumpuoja@metsagroup.com

Metsä Tissue – puhtaampaa arkea tekemässä. Olemme yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopapereiden toimittajista sekä yksi maailman johtavista tiivispapereiden toimittajista.

Tuotemerkkimme ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat viidessä maassa, ja työllistämme noin 2 500 henkilöä. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli noin 0,9 miljardia euroa. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia, joka on vastuullisen biotalouden edelläkävijä.

Seuraa Metsä Tissueta: Twitter LinkedIn