Metsä Tissuen liiketoiminnan vastuullisuudelle EcoVadiksen Platinum-tason tunnustus

Metsä Tissue lehdistötiedote 23.4.2020

Metsä Tissue, joka on osa Metsä Groupia ja yksi Euroopan johtavista pehmopaperituottajista, on saavuttanut korkeimman Platinum-tason EcoVadiksen vastuullisuus- ja yhteiskuntavastuuarvioinnissa. Metsä Tissue kuuluu lisäksi EcoVadiksen arvioinnissa yhden prosentin parhaimmistoon muiden paperi- ja kartonkituotteiden valmistajien luokassa.

”Kestävä kehitys ja vastuullisuus ovat keskeisessä roolissa liiketoiminnassamme. Olemme tehneet järjestelmällistä työtä kehittääksemme liiketoimintamme vastuullisuutta, ja jatkamme työtä aktiivisesti liiketoimintaprosesseissamme ja yhdessä sidosryhmiemme kanssa kohti strategisten 2030-tavoitteidemme saavuttamista. Olemme ylpeitä saavuttamastamme EcoVadisin Platinum-tunnustuksesta. Se on arvokas osoitus tekemällemme järjestelmälliselle työlle”, Metsä Tissuen toimitusjohtaja Esa Kaikkonen sanoo.

EcoVadiksen kehittämä alusta antaa yrityksille mahdollisuuden arvioida toimittajiensa suoriutumista ympäristö -ja yhteiskuntavastuussa maailmanlaajuisesti. Arviointiperusteita on neljä: ympäristö, ihmisoikeus- ja työvoimakäytännöt, liiketoiminnan eettisyys sekä kestävät hankinnat.

Lisätiedot:

Timo Riikonen, liiketoiminnan kehitysjohtaja, Metsä Tissue, puh. 040 714 9757

Metsä Tissue – puhtaampaa arkea tekemässä. Olemme yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopapereiden toimittajista ja maailman johtava tiivispapereiden toimittaja. Tuotemerkkimme ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat viidessä maassa, ja työllistämme noin 2 500 henkilöä. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 1,0 miljardia euroa. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia, joka on vastuullisen biotalouden edelläkävijä.