Metsä Tissuen Mäntän tehdas työllisti tänä kesänä 70 kesätyöntekijää

Metsä Groupille on palkattu tänä kesänä noin 800 kesätyöntekijää, joista 600 kesätyöntekijää työskentelee eri puolella Suomea. Metsällä kesätyöntekijät pääsevät parhaimmillaan soveltamaan koulussa opittua käytäntöön ja oppimaan rutkasti lisää. Myös Metsä Tissuen Mäntän tehtaalla on työskennellyt tänä kesänä noin 70 kesätyöntekijää eri tehtävissä, osa heistä on tuttuja viime vuosilta ja osa uusia tulijoita.

”Kesätyöntekijät mahdollistavat tänäkin vuonna tehtaan käynnin läpi koko kesän. Minusta on erityisen hienoa, että olemme pystyneet tarjoamaan näinä poikkeuksellisena aikoina kesätöitä näin monelle henkilölle. Nuoret saavat kaivattua työkokemusta ja me puolestamme saamme toivottavasti tulevia huippuosaajia tehtaan eri tehtäviin”, kertoo Kari Karttunen, Metsä Tissuen Mäntän tehtaan johtaja.

Kesätyöntekijät muun muassa lomittavat vakituisia työntekijöitä kesäkaudella ja suurin osa on aloittanut työnsä jo huhti-toukokuussa. Vaikka perehdytys on tänä keväänä ollut poikkeuksellinen, on se silti  sujunut erilaisin järjestelyin hyvin. Osa kesätyöntekijöistä on työskennellyt etätöissä kotitoimistoiltaan käsin, mutta suurin osa on ollut fyysisesti tehtaalla. Työturvallisuus on tärkein tekijä tehtaalla työskennellessä ja siitä on pidetty tiukasti kiinni myös poikkeusolosuhteissa. Karttunen jatkaa, ”Täytyy sanoa, että meidän kesätyöntekijät ovat olleet todella motivoituneita, ahkeria ja omaksuneet tehtävät hyvin haasteellisesta tilanteesta huolimatta. Tästä on hyvä jatkaa.”

Metsä Tissuen Mäntän tehtaalla valmistetaan Serla-, Lambi- ja Katrin-tuotteita, asiakkaidemme omia tuotemerkkejä sekä ruoanlaittopaperia SAGA-tuotteisiin. Mäntässä valmistetuilla tuotteilla on joutsenmerkki, joka viestii sitoutumisestamme ympäristöystävälliseen toimintaan.

Kesätyöntekijöiden kuulumisia voi myös seurata Metsän Instagramissa hastagillä #kesäMetsässä sekä ottamalla @metsagroup -tilin seurantaan.

Metsä Tissuen Mäntän tehtaan osalta lisätietoja antaa tehtaanjohtaja Kari Karttunen, puhelin 050 562 6635 tai kari.karttunen@metsagroup.com

Metsä Tissue – puhtaampaa arkea tekemässä. Olemme yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopapereiden toimittajista ja maailman johtava tiivispapereiden toimittaja. Tuotemerkkimme ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat viidessä maassa, ja työllistämme noin 2 700 henkilöä. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 1,0 miljardia euroa. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia, joka on vastuullisen biotalouden edelläkävijä.