Metsä Tissuen uusi tuotantolinja Saksassa on suunniteltu vastuullisille hygieniatuotteille

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Tissue on käynnistänyt Saksassa Raubachin tehtaallaan uuden ammattikäyttöön tarkoitettujen pehmopapereiden tuotantolinjan, jolla valmistetaan hygieniatuotteita Länsi-Euroopan alueelle. Uuden tuotantolinjan myötä yhtiö pyrkii palvelemaan kasvavia ammattikäyttöön tarkoitettujen hygieniatuotteiden markkinoita vastuullisilla pehmopaperituotteilla, pääasiassa Katrin-brändillä.

Metsä Tissuen uudella pehmopapereiden tuotantolinjalla Raubachissa, Saksassa, valmistetaan käsipyyhkeitä ammattilaiskäyttöön. Investoinnin tuoman lisäkapasiteetin myötä yhtiöllä on hyvät edellytykset toimittaa paperipyyhevalikoimansa tuotteita Saksan markkinoiden tarpeisiin.

”Tuotteemme tuovat ratkaisuja päivittäisiin hygieniatarpeisiin Länsi-Euroopan markkinoillamme, palvellen julkisia tiloja kauppakeskuksista hotelleihin ja sairaaloihin sekä toimistoihin. Julkisissa pesutiloissa kädet kuivataan mieluiten paperipyyhkeillä, ja tuotteidemme avulla käsihygieniasta huolehtiminen on tehokasta ja vastuullista. Erityisesti pandemian aikana  käsien kuivaaminen paperilla on ollut kysyttyä, ja paperipyyhkeillä on korvattu esimerkiksi kuumailmapuhaltimia julkisissa tiloissa. Paperisten käsipyyhkeiden etuna on, että bakteerit eivät pääse leviämään, kun paperi hävitetään heti käytön jälkeen”, sanoo Metsä Tissuen Keski-Euroopan johtaja Tobias Lüning

Investoimalla uuteen tekniikkaan Metsä Tissue vastaa asiakastarpeisiin tarjoamalla aiempaa tehokkaammin ja vastuullisemmin tuotettuja ja kuljetettuja pehmopaperituotteita:

”Strategiamme mukaisesti keskitymme valmistamaan ja myymään pehmopaperituotteita lähellä asiakkaitamme. Tavoitteenamme on lisätä vastuullisuutta koko arvoketjussa aina metsästä lopputuotteeseen. Nyt tekemämme investoinnin ansiosta pystymme pakkaamaan lavoille ja kuljetuskalustoon 20 % enemmän tuotteita kuin aiemmin, mikä vähentää kuljetustarvetta. Näin voimme vähentää hiilidioksidipäästöjämme toimitettua paperitonnia kohti Raubachin uuden linjan avulla”, Tobias Lüning toteaa.

Metsä Tissuen Raubachin tehtaan uuden linjan vuosittainen tuotantokapasiteetti on noin 14 000 tonnia käsipyyhkeitä. Linja on käynnistynyt syyskuussa 2021, ja sen on tarkoitus olla täydessä kapasiteetissa vuoteen 2022 mennessä.

Tobias Lüning, Keski-Euroopan liiketoiminta-alueen johtaja, Saksan maajohtaja, Metsä Tissue GmbH, +49 (0) 173 7291113 tobias.luening[at]metsagroup.com
Dirk Hammann, Vice President Production Raubachin tehdas, Metsä Tissue GmbH, +49 (0) 151 10960721
dirk.hammann[at]metsagroup.com

Metsä Tissue

Metsä Tissue – puhtaampaa arkea tekemässä. Olemme yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopapereiden toimittajista sekä yksi maailman johtavista tiivispapereiden toimittajista.

Tuotemerkkimme ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat viidessä maassa, ja työllistämme noin 2 500 henkilöä. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli noin 1,0 miljardia euroa. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia, joka on vastuullisen biotalouden edelläkävijä.

Seuraa Metsä Tissueta: Twitter LinkedIn