Metsä Tissuen vastuullisuustyölle toistamiseen EcoVadiksen Platinum-tason tunnustus

Metsä Tissue on saavuttanut toisena vuotena peräkkäin korkeimman Platinum-tason tunnustuksen EcoVadiksen vastuullisuus- ja yhteiskuntavastuu-arvioinnissa. Arvioinnissa Metsä Tissue kuuluu lisäksi yhden prosentin parhaimmistoon muiden paperi- ja kartonkituotteiden valmistajien luokassa. Ympäristöosuudessa yhtiö sai jälleen korkeat 90/100 pistettä. Lisäksi Metsä Tissue paransi toimintaansa sekä Eettisyys että Kestävät hankinnat -osuuksissa, joissa sekä toimintamme että siitä raportointi vastaa korkeisiin vaatimuksiin.

EcoVadiksen Platinum-tason tunnustus on osoitus erinomaisesti tehdystä vastuullisuustyöstämme, jonka on arvioinut puolueeton taho. Tunnustus auttaa meitä hahmottamaan kestävän kehityksen toimiemme etenemistä suhteessa kilpailukenttäämme ja antaa suuntaa tuleville kehitystoimenpiteillemme. Haluankin lämpimästi kiittää sekä sisäisiä että ulkoisia sidosryhmiämme, jotka ovat omalta osaltaan vaikuttaneet erinomaisen tason saavuttamiseen”, Metsä Tissue toimitusjohtaja Esa Kaikkonen summaa.

Metsä Tissuen tavoitteena on edistää bio- ja kiertotaloutta jalostamalla pohjoista puuta tehokkaasti ensiluokkaisiksi pehmo- ja tiivispaperituotteiksi. Tunnetut brändimme ovat Lambi, Serla, Tento, Mola, Katrin ja SAGA.

Yritysten vastuullisuutta kansainvälisesti arvioiva EcoVadis on kehittänyt alustan, joka antaa yrityksille mahdollisuuden arvioida toimittajiensa suoriutumista ympäristö -ja yhteiskuntavastuussa maailmanlaajuisesti. Arviointiperusteita on neljä: ympäristö, ihmisoikeus- ja työvoimakäytännöt, liiketoiminnan eettisyys sekä kestävät hankinnat.

Lisätietoja: Johanna Kesti, brändi- ja viestintäjohtaja, puh. 040 417 5660, ja Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, puh. 040 555 5868, joanna.linnermo-kumpuoja@metsagroup.com

Metsä Tissue

Metsä Tissue – puhtaampaa arkea tekemässä. Olemme yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopapereiden toimittajista sekä yksi maailman johtavista tiivispapereiden toimittajista.

Tuotemerkkimme ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Tuotantolaitoksemme sijaitsevat viidessä maassa, ja työllistämme noin 2 500 henkilöä. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli noin 1,0 miljardia euroa. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia, joka on vastuullisen biotalouden edelläkävijä.

Seuraa Metsä Tissueta: Twitter LinkedIn