Vaihtoehtoja muoville

Metsä Tissue toimittaa hygieniapaperituotteita ja -ratkaisuja julkisiin saniteettitiloihin, teollisuustuotantoon ja ruoan käsittelyyn Katrin-brändin alla. Tuotevalikoimaan kuuluu annostelijoita WC-papereille, käsipyyhkeille, saippuoille ja käsien desinfiointiaineille. Annostelijat valmistetaan muovista, mutta ne on suunniteltu lujiksi ja kestäviksi sekä lopussa kierrätettäviksi.

Metsä Tissue on halunnut kehittää annostelijoiden ympäristöystävällisyyttä kokoilemalla kierrätysmateriaalien käyttöä niiden valmistuksessa. Kokeilut ovat onnistuneet, ja annostelijoiden kaikki mustat muoviosat korvataan kevään 2019 aikana kierrätysmateriaalilla. Lisäksi monien annostelijoiden läpinäkyvät osat valmistetaan tulevaisuudessa kierrätysmateriaalista. Myös Katrin-annostelijoiden sujuvan toiminnan varmistavat kannaketulppa valmistetaan nykyään kierrätysmuovista.

Metsä Tissue etsii jatkuvasti keinoja vähentää ja korvata muovien käyttöä sekä kierrättää muovia myös pakkauksissa.

”Muovi ei ole ainoa vaihtoehto pehmopaperituotteiden pakkaamisessa. Meillä on laaja valikoima pahvilaatikoissa toimitettavia tuotteita. Pahvilaatikko antaa hyvän suojan silloin, kun sisältö on painava eikä ole pelkoa liiallisesta kosteudesta.  Metsä Tissue aikoo vähentää muovin käyttöä kehittämällä entistä ohuempia pakkauksia. Myös ylipakkaamisen välttäminen ja entistä suurempien yksiköiden kuljettaminen vähentävät muovin käyttöä toimitettua paperituotetta kohti”, sanoo Metsä Tissuen Suomen ja Baltian maiden tilaus-toimitusketjusta vastaava johtaja Markus Reivala.

Metsä Tissue tuo korkealaatuisilla pehmo- ja tiivispapereillaan mukavuutta jokaiseen päivään. Metsä Tissue on yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopaperituotteiden toimittajista ja maailman johtava tiivispapereiden toimittaja. Yhtiön päätuotemerkit ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Metsä Tissuella on tuotantoa viidessä maassa, sen liikevaihto vuonna 2018 oli 1,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 800 henkilöä. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia. www.metsatissue.com  Twitter  LinkedIn