Metsä Group sopeuttaa tuotantoa Kerto-tehtailla

Metsä Group lehdistötiedote 3.3.2015

LehdistötiedoteMetsä Groupin puutuoteliiketoiminnasta vastaava Metsä Wood käynnistää yhteistoimintaneuvottelut sopeuttaakseen tuotantoaan päämarkkinoiden kysyntätilanteesta johtuen. Metsä Wood suunnittelee lomauttavansa Punkaharjun ja Lohjan Kerto®-tehtaiden koko henkilöstön maksimissaan kahdeksi viikoksi. Yhteistoimintaneuvottelujen odotetaan päättyvän maaliskuun aikana ja mahdolliset rajoitukset toteutetaan pääsääntöisesti kesäkuun 2015 loppuun mennessä.

METSÄ GROUP

Lisätietoja:
Jari Tikkanen, johtaja, rakentaminen ja teollisuustuotteet, Metsä Wood, puh. 050 598 9176

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 10 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 122 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsawood.com

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakentamiseen, teollisuuteen sekä jakelijakumppaneille. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2014 oli 0,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 300 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.