Metsä Wood ja Snavely Forest Products sopivat strategisesta jakelukumppanuudesta Yhdysvalloissa

Metsä Wood Lehdistötiedote 18.11.2015

Metsä Wood ja Snavely Forest Products ovat solmineet strategisen kumppanuussopimuksen Metsä Woodin Kerto®-tuotteiden jakelusta Koillis-Yhdysvalloissa. Sopimus koskee koko Kerto®-tuotevalikoimaa, ja tuotteiden jakelijoina toimivat Snavelyn toimipisteet Pittsburghissa Pennsylvanian osavaltiossa, Westminsterissa Marylandin osavaltiossa ja Libertyssä Pohjois-Carolinan osavaltiossa.

”Kasvu Yhdysvalloissa on yksi Metsä Woodin strategisista painopistealueista, ja menestys toimialallamme edellyttää kumppanuuksia. Olemme iloisia saadessamme aloittaa yhteistyön Snavely Forest Productsin kanssa. Snavely on Yhdysvaltojen johtava puutuotetekniikan yritys, ja se tunnetaan ylivertaisesta asiakaspalvelustaan. Metsä Woodin ensiluokkainen Kerto®-tuotevalikoima ja Snavelyn maailmanluokan jakeluverkosto täydentävät toisiaan erinomaisesti”, sanoo Metsä Woodin Pohjois-Amerikan myyntijohtaja Kirk Nichols.

”Olen iloinen kumppanuudestamme Metsä Woodin kanssa. Se parantaa entisestään tarjontaamme asiakkaille ja auttaa heitä kasvattamaan liiketoimintaansa. Metsä Wood on ollut Yhdysvaltojen markkinoilla yli 20 vuoden ajan ja tunnetaan puutuotteidensa ylivoimaisesta laadusta”, sanoo Snavely Forest Productsin myyntijohtaja Clark Spitzer.

METSÄ WOOD
Markkinointi ja viestintä

Lisätietoja:
Jari Tikkanen, johtaja, rakentaminen ja teollisuustuotteet, Metsä Wood, puh. 050 598 9176
Kirk Nichols, VP, Sales, Americas, Metsä Wood, puh. +1 (404) 861-1098

www.metsawood.com

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakennus-, teollisuus- ja jakeluasiakkaiden tarpeisiin. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2014 oli 0,9 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 2 150 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.

www.snavelyforest.com

Vuonna 1902 perustettu Snavely Forest Products on johtava puu- ja rakennustuoteteollisuuden tukkumyynnin yritys. Yhtiö on sitoutunut kasvattamaan kumppaniensa liiketoimintaa. Sen toimintaperiaatetta ilmentävät ylivertaiset materiaalit sekä erinomainen asiakaspalvelu ja markkinatuntemus. Yhtiön tavoitteena on tarjota asiakkailleen maailman parhaita rakennustuotteita kilpailukykyiseen hintaan.