Metsä Wood myy liimapuuliiketoimintansa Versowood Oy:lle

Metsä Groupin puutuoteteollisuudesta vastaava Metsä Wood myy Hartolassa sijaitsevan liimapuuliiketoimintansa Versowood Oy:lle. Kaupan odotetaan toteutuvan marraskuun loppuun mennessä. Liimapuuliiketoiminnan koko henkilöstö siirtyy uuden omistajan palvelukseen.

Kaupalla ei ole merkittäviä taloudellisia vaikutuksia Metsä Groupille.

METSÄ GROUP

Lisätietoja:

Timo Riikonen, Talousjohtaja, Metsä Wood. Puh: 040 714 9757

www.metsagroup.fi

Metsä Group on biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2015 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 600 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 116 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsawood.fi

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita rakentamiseen, teollisuuteen sekä jakelijakumppaneille. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoisesta puuraaka-aineesta.

Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2015 oli 0,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 000 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.

Yrityksestä

Metsä Woodwww.metsawood.fi Metsä Wood on yksi Euroopan johtavista puuviilutuotteiden valmistajista. Olemme sitoutuneet palvelemaan kolmea segmenttiä: rakentamista, teollisuutta ja jakeluasiakkaita. Päätuotteemme ovat Kerto® LVL, vaneri ja muut puutuotteet. Myymme myös Metsä Fibren valmistamaan sahatavaraa. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2018 oli 0,4 miljardia euroa, ja se työllistää noin 1 500 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.